«روایت‌کتاب» و «مسیر‌عاشقی» تازه‌ترین برنامه‌های رادیو معارف | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹

«روایت‌کتاب» و «مسیر‌عاشقی» تازه‌ترین برنامه‌های رادیو معارف

برنامه های «روایت کتاب» و «مسیر عاشقی» 2 تولید جدید رادیو معارف هستند.

به گزارش صبا، حسن توکلی زاده سردبیر و تهیه کننده رادیو معارف با اشاره به برنامه «روایت کتاب» رادیو معارف گفت: محور «روایت کتاب» اقتباس از رمان ها و خاطرات در حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام است. در این برنامه ما ۲ اقتباس روایی، نمایشی و آزاد داریم که به تناسب مناسبت‌های مختلف متن‌ها انتخاب می شوند.

وی افزود: از اول محرم با اقتباس از کتاب «بریده بریده» علیرضا نظری خرم یک برنامه روایی نمایشی را آغاز کردیم و در حال حاضر ۲ داستان از ۴۰ موضوع این روایت نوشته شده است. پخش این برنامه از اول ماه محرم آغاز شده است و تا اربعین ادامه دارد. این برنامه هر روز ساعت ۱۲:۰۰ پخش و ۱۹:۰۰ همان روز تکرار می شود.

توکلی‌ زاده تصریح کرد: این روایت ۴۰ داستان شامل مرگ معاویه و کل حوادث عاشورا را در قالب یک کار روایی نمایشی بازگو و سوالاتی از اهل بیت، اسارت، حرکت اهل بیت به سمت کوفه و شام و بازگشت اسیران به مدینه را روایت می کند. در این اثر امیر زنده دلان راوی و بازیگر، کرامت روساز، محمدمهدی سلطانی و نازنین مهیمنی به عنوان بازیگران در این برنامه حضور دارند.

سردبیر، تهیه کننده و نویسنده «روایت کتاب» به تفاوت های این اثر با سایر برنامه هایش اشاره کرد و گفت: کاری به این سبک را سال ۱۳۷۹ انجام دادم و آن زمان به صورت تک راوی تولید و پخش شد، حالا پس از ۲۰ سال با عوامل قوی‌تر ساخته شده است.

توکلی زاده درباره کار جدیدش در ماه صفر که از رادیو معارف پخش خواهد شد، عنوان کرد: از اول ماه صفر یک مجموعه ۳۰ قسمتی با عنوان «مسیر عاشقی» روی آنتن رادیو معارف می رود، در حال حاضر ۱۲ متن این برنامه آماده شده است. هر کدام از داستان های این برنامه یک نام دارد و حدودا ۲۵ دقیقه است. این برنامه به داستان ها و ماجراهایی که ممکن است برای دلدادگان پیاده‌روی اربعین رخ دهد، می پردازد و هر کدام از شخصیت های داستان به شکلی وارد پیاده روی اربعین حسینی می شوند و در این مسیر با مشکلات و دردسرهایی دست و پنجه نرم می کنند. این اثر هم اقتباسی از کتاب «بریده بریده» نوشته علیرضا نظری خرم است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000