فراخوان جشن خانه موسیقی منتشر شد/ برگزاری پس از سه سال تطعیلی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹

فراخوان جشن خانه موسیقی منتشر شد/ برگزاری پس از سه سال تطعیلی

فراخوان هفتمین دوره از اهدای جایزه دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی جشن خانه موسیقی ایران منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از خانه موسیقی ایران، پس از سه سال تعطیلی جشن خانه موسیقی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، فراخوان هفتمین دوره جایزه دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی توسط خانه موسیقی ایران منتشر شد.

بنا بر اعلام رسمی، تصمیم بر آن است که در سال جاری یعنی در هفتمین دوره از این جشنواره، دو بخش جایزه بهترین آلبوم (موسیقی ایران) و جایزه بهترین کتاب در دی‌ماه ۱۴۰۱ در این جشن اختصاص داده شده است.

خانه موسیقی ایران در نظر دارد تا از میان آلبوم‌های منتشر شده در حوزه موسیقی ملی ایران و در مقطع زمانی فروردین ۱۳۹۹ تا مردادماه ۱۴۰۱ پس از تجزیه و تحلیل محتوایی و بررسی‌های لازم، بهترین آلبوم‌ها را انتخاب و در جشن موسیقی دی ماه سال جاری معرفی کند.

بهترین آلبوم های موسیقی ملی ایران در پنج بخش شامل موسیقی ایرانی دستگاهی-ارکسترال، آثاری که با استفاده از سازها و فرم‌های کلاسیک ساخته شده است، موسیقی کلاسیک غرب، موسیقی پاپ و موسیقی نواحی برگزیده خواهد شد.

آخرین جشن خانه موسیقی ایران سال ۱۳۹۷ برگزار شد و در سال ۱۳۹۸ علیرغم اعلام عمومی و گزینش آلبوم‌های برتر به علت وقوع برخی اتفاقات این جشنواره برگزار نشد و در نتیجه در جشن سال جاری برترین آلبوم‌های موسیقی سال ۱۳۹۸ نیز معرفی خواهند شد.

امسال برای نخستین بار معرفی آلبوم برتر موسیقی پاپ و موسیقی نواحی به بخش رقابتی دوسالانه های آلبوم برتر جشن خانه موسیقی اضافه شده است.

همچنین در حوزه آثار مکتوب، خانه موسیقی پس از بررسی و داوری کتاب‌های منتشر شده در چهار رشته آموزشی، تالیف (علمی و پژوهشی)، ترجمه و آهنگسازی (نت و پارتیتور) که چاپ نخست آن‌ها در مقطع زمانی فروردین ۱۳۹۹ تا مردادماه ۱۴۰۱ منتشر شده باشد بهترین کتاب (چهار عنوان) را انتخاب می‌کند.

متقاضیان شرکت در این رقابت‌ها تا ۱۵ شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشن موسیقی به آدرس خیابان فاطمی غربی بعد از خیابان جمالزاده خانه موسیقی ایران ارسال کنند.

مراسم پایانی این جایزه و معرفی برگزیدگان دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است