صدرنشینی «دوزیست» در هفته اول اکران/ «انفرادی» به گیشه قبل از محرم خود نرسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
گزارش فروش هفتگی سینماها؛

صدرنشینی «دوزیست» در هفته اول اکران/ «انفرادی» به گیشه قبل از محرم خود نرسید

فیلم «دوزیست» در اولین هفته نمایش، صدرنشین گیشه هفتگی سینمای ایران شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، گیشه سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، با وجودی که ممنوعیتی برای نمایش فیلم‌های کمدی نداشت، اما نسبت به هفته‌های پیش از ایام محرم، با افت مواجه شد.

مطابق اطلاعات منتشرشده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) در این هفته از چهارشنبه ۱۹ مردادماه تا سه‌شنبه ۲۵ مردادماه، سینمای ایران در مجموع ۲۵۶ هزار مخاطب جذب کرد که گیشه هفتگی را به رقم ۸ میلیارد و ۷۶ میلیون تومانی رساندند. البته سالن‌ها چهارشنبه ۱۹ مردادماه در اولین روز این هفته سینمایی، تعطیل بود که شمار روزهای فعالیت سینماها در این هفته را به ۶ روز کاهش داد. با این حال در این هفته فیلم‌های کمدی به سبد آثار در حال اکران بازگشتند.

در این هفته ۲ فیلم جدید «دوزیست» و «کوزوو» به ناوگان آثار در حال اکران پیوستند که فروش اولی خوب و دومی متوسط بود.

فیلم سینمایی «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد در نخستین هفته اکران با فروش ۸۵ هزار بلیت به ارزش ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان، صدرنشین گیشه شد. این فیلم در اتفاقی قابل توجه، در هر سانس به طور میانگین ۳۷ صندلی خود را پر کرد و ۳۳ درصد مخاطبان هفته سینمای ایران را جذب کرد.

فیلم «انفرادی» اثر سیدمسعود اطیابی پس از دو هفته اول محرم که امکان نمایش کامل نداشت، در این هفته به چرخه اکران بازگشت، اما با استقبال هفته‌های قبل از محرم مواجه نشد. این فیلم ۵۲ هزار قطعه بلیت و یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان فروخت و با جذب ۲۰ درصد مخاطبان کل هفته، ۲۶ صندلی خود را در هر سانس پر کرد.

فیلم «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با فروش ۴۸ هزار قطعه بلیت به ارزش یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان، در رتبه سوم گیشه هفتگی قرار گرفت و در هر سانس، موفق شد ۲۲ صندلی خود را پر کند.

در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی فیلم «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی قرار گرفت که ۲۵ هزار بلیت به ارزش ۸۲۱ میلیون تومان فروخت. این فیلم با بهای بلیت میانگین ۳۳ هزار و ۴۶۹ تومانی، گران‌ترین بهای بلیت را در میان فیلم‌ها داشت و ۱۹ صندلی هر سانس خود را پر کرد. در این هفته برای نخستین بار از آغاز اکران «علف‌زار»، سهم این فیلم از مخاطبان هفته سینمای ایران به زیر ۱۰ درصد (حدود ۹٫۶ درصد) رسید.

فیلم «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا با فروش ۱۰ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۱۳ میلیون تومان در اولین هفته نمایش در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی جا خوش کرد. این فیلم با ۱۱ صندلی پر در هر سانس، ۴ درصد مخاطبان هفته را به خود اختصاص داد.

پنج فیلم نخست جدول فروش روی‌هم رفته ۸۶ درصد از مخاطبان سینمای ایران در این هفته را به خود اختصاص دادند.

در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفتگی، «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، «بازیوو»، «زالاوا» و «بدون قرار قبلی» قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

«تی‌تی» در صدر جدول ماند/ افزایش فوق‌العاده فروش «هناس» و «بدون قرار قبلی»

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است