معاون سیما: از فصل آینده ماهانه حداقل ۵ سریال در تلویزیون تولید می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵

معاون سیما: از فصل آینده ماهانه حداقل ۵ سریال در تلویزیون تولید می‌شود

معاون سیما اعلام کرد که از سه ماه آتی، هرماه حداقل ۵ سریال در تلویزیون عقد قرارداد و وارد چرخه تولید می شود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه در بازدید از پشت صحنه «شهباز» سریال در حال تولید شبکه پنج گفت: با همیت و همراهی گروه سازنده، ان‌شالله شاهد تولید یک مجموعه جذاب با سوژه امنیتی- پلیسی و ماجراجویانه خواهیم بود که در سطح کلان به موضوع امنیت سایبری و تهدیدات دشمنان و تقابل و خنثی سازی آن می پردازد.

معاون سیما با بیان این که بازیگران و عوامل «شهباز» در یک سریال با رویکرد ملی نقش آفرینی دارند، ادامه داد: سوژه این سریال از چنان قابلیتی برخوردار است که قابلیت ساخت فصل دوم را دارد.

وی بیان کرد: زمانی در یک اثر با این ژانر می توانیم مخاطب را پای تلویزیون بنشانیم که در کنار بازنمایی اقتدار و توانمندی شخصیت های مثبت و قهرمان، یک شخصیت ضدقهرمان پرچالش داشته باشیم و امیدواریم این سریال با داشتن این ویژگی، بتواند مخاطب را با خود همراه کند.

برمهانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تهاجم رسانه ای دشمن گفت: نباید تحت تأثیر تصویرسازی رسانه ای قرار گرفت به طوری که اصل حقیقت پنهان و نادیده گرفته شود. ما در رسانه، رسالت و تکلیف داریم تا واقع بینانه درباره مسائل و مصادیق روز جامعه ورود و آگاهی بخشی کنیم تا حقیقت ماجرا برای مردم عیان و درک شود.

معاون سیما همچنین در بخش دیگرى از سخنان خود درخصوص وضعیت تولید مجموعه های نمایشی تلویزیون گفت: در چندماه اخیر، متن های زیادی به سیما ارائه شده است که پس از بررسی ها، این نوید را می دهم که ان شاالله تا سه ماه آینده، هرماه حداقل ۵ سریال جدید در تلویزیون عقد قرارداد و وارد فرآیند تولید خواهد شد.

برمهانی ادامه داد: به همت همکارانم در سیمافیلم و گروه های فیلم و سریال شبکه های سیما و دیگر بخش ها، این آمار افزایش هم خواهد یافت.

معاون سیما خاطرنشان کرد: این مجموعه های نمایشی تا پایان سال ۱۴۰۱ و اوایل سال آینده به مرور به آنتن می رسند که امیدواریم استقبال مخاطبان را نیز به دنبال داشته باشند.

وی درباره اولویت انتخاب فیلمنامه ها توضیح داد: موضوع اول برای ما جذابیت بوده که بسیار مهم است یعنی آن چه که مردم ببینند، بپسندند که البته این موضوع جذاب باید حاوی یک پیام روشن باشد تا صداوسیما بر اساس رسالت خود، پیامی که منتقل می کند، حتما برای مخاطبان مناسب و سازنده باشد.

برمهانی در پایان بر تنوع گونه های ساخت تاکید کرد و گفت: مجموعه های نمایشی نباید به چند ژانر محدود باشند چرا که در این صورت آنتن به تکرار می افتد و برای مخاطب خسته کننده می شود، بنابراین گونه های متنوع ملودرام، طنز، تاریخی، پلیسی و .. در دستور کار قرار دارد.

امیرحسین آشتیانی پور و مهدی علینقی پور تهیه کنندگان، حمیدرضا لوافی کارگردان، نویسنده و بازیگران سریال درباره این پروژه به معاون سیما گزارش دادند.

در این بازدید، سعید اشناب مدیرشبکه پنج سیما، سعید سلطانی مشاور اجرایی و مدیر دفتر و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما، مسعود ملاثانى سرپرست گروه فیلم و سریال و جعفر یحیی مشاور مدیر شبکه پنج نیز حضور داشتند.

مجموعه نمایشى «شهباز» در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در حال تولید است. ژانر این سریال معمایی و امنیتى است و هنرمندانی همچون آرش مجیدی، رضا داود نژاد، علیرضا آرا، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، سیروس همتی، فاطیما بهارمست، غزال نظر و پاوان افسر در آن ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است