فیلمبرداری سریال «شهباز» همچنان ادامه دارد/ زمان پخش مشخص نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
مهدی علینقی پور در گفتگو با صبا:

فیلمبرداری سریال «شهباز» همچنان ادامه دارد/ زمان پخش مشخص نیست

تهیه کننده سریال معمایی پلیسی «شهباز» درباره روند تولید و جزییات این اثر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی، نویسندگی مینا خدیوی و تهیه‌کنندگی مشترک امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علی‌نقی‌پور است که در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری برای شبکه پنج سیما در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

آرش مجیدی، رضا داوودنژاد، علیرضا آرا، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، سیروس همتی، فاطیما بهارمست، غزال نظر و پاوان افسر در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.

مهدی علینقی پور درباره فرآیند تولید این اثر تا این مرحله از کار به صبا عنوان کرد: طرح و ایده سریال «شهباز» از سال ۱۳۹۷ در گروه فیلم و سریال شبکه پنج مطرح شد، پس از یک سال و نیم پژوهش و نگارش، متن به اتمام رسید و از بهمن ۱۴۰۰ فیلمبرداری را آغاز کردیم که همچنان مرحله تولید ادامه دارد.

او درباره زمان پخش این سریال اظهار کرد: ما پیش بینی دقیقی از زمان پخش نداریم و این را سازمان صداوسیما و شبکه پنج مشخص می کنند و ما نمی توانیم زمان دقیقی را تعیین کنیم، سازمان نیز همچنان مشخص نکرده است که چه زمانی می خواهد این سریال را پخش کند.

علینقی پور درباره حال و هوای «شهباز» گفت: این مجموعه درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمین برخورد می کند و به داستان مردمی هم که از آنها سواستفاده شده و مورد نشان افراد خلافکار قرار گرفته اند، می پردازد.

تهیه کننده سینمایی «بهمنشیر» درباره ژانر سریالش گفت: در این ژانر سال ها پیش سریالی داشتیم به نام «هوش سیاه» که در آن زمان فضای مجازی رشد اکنون را نداشت و من بعد از آن دیگر به چنین سریالی با این موضوع برنخوردم، هرچه جلوتر می رویم منافع فضای مجازی بیشتر می شود اما مضرات و تخلفاتش هم افزایش می یابد. درکل مشابهتی در سریال هایی که ساخته شده است با این مجموعه ندیدم، «شهباز» در قصه گویی و طراحی شخصیت ها منحصر به فرد است و مخاطب آن را کمتر دیده است.

این تهیه کننده درباره چالش های ساخت عنوان کرد: «شهباز» بسیار پر سکانس است و در لوکیشن های خاص مثل ادارات و نهادهای دولتی فیلمبرداری می شود، برخی از این ارگان ها به مجموعه اعتماد می کنند و برخی دیگر نه که این یکی از چالش های ماست. دیگر مشکل ما این است که سکانس های سریال زیر ۲ دقیقه هستند که این پروسه فیلمبرداری را سخت می کند.

علینقی پور افزود: ما هم مانند بقیه سریال های تلویزیون پرداخت های روتین نداریم، همچنان تلویزیون از پروژه هایی که ساخته می شود عقب است، همه پروژه هایی که در تولیدند این مشکل را دارند اما چاره ای نیست و باید کار را به ثمر برسانیم.

او درباره راهکار ارتقای کیفی صداوسیما تصریح کرد: امیرحسین آشتیانی پور تهیه کننده دیگر این سریال، سال ها مدیر فیلم و سریال شبکه یک و سیمافیلم بوده است و من در این سال ها با او همراه بودم. تجربه نشان داده است  که باید مهمترین سرمایه گذاری روی فیلمنامه انجام شود، هرچه بر متن وقت گذاشته شود نتیجه ای محسوس در جذب مخاطب می دهد.

این تهیه کننده افزود: باید فیلمنامه خوب و استاندارد داشته باشیم، اگر این اتفاق صورت گیرد بازیگران استقبال می کنند و کارگردانان حرفه ای مشتاق ساخت می شوند. متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است و همچنان می شود. تعادلی از نظر مالی و روانی برای نویسنده وجود ندارد و شرایط به گونه ای رقم می خورد که مجبور به نوشتن فیلمنامه در زمان کم می شوند. باید صداوسیما به تولیدکنندگان اعتماد کنند، نیروهای جدید آموزش داده شوند و اجازه ورود داشته باشند تا در این لوپ گیر نکنیم.

مهدی علینقی پور در پایان تصریح کرد: همچنان معتقدم بیشترین تلاش و سرمایه گذاری برای اصلاح روند سریال سازی باید در بخش فیلمنامه نویسی، پژوهش و تربیت نویسنده های خوب انجام شود.

سایر عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از مدیر تولید: مقصود میرهاشمی، مدیر تصویربرداری: فردین ناصری، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، مدیر صدابرداری: روح‌الله جعفربگلو، طراح چهره‌پردازی: جلال امیری مرند، تدوین: رضا کردبچه، مدیر برنامه‌ریزی: مهدی آقایی و عکاس: پیام نصیری خرم.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید می شود.انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است