مستند «تفنگچی‌های پاوه» در شبکه افق | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸

مستند «تفنگچی‌های پاوه» در شبکه افق

مستند «تفنگچی‌های پاوه» به کارگردانی مهدی لارویی هم‌زمان با سالروز شکست حصر پاوه از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند «تفنگچی‌های پاوه» به کارگردانی مهدی لارویی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح هم‌زمان با سالروز شکست حصر پاوه روز جمعه ۲۸ مردادماه ساعت ۲۲ از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

مستند «تفنگچی‌های پاوه» روایتی از مقاومت مردم پاوه در مقابل جنایت‌های منافقان و ضدانقلاب در ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی است. در ۲۷ مرداد سال ۱۳۵۸، منافقین شهر پاوه را با بیش از پنج هزار نیرو به محاصره خود درآوردند و از طرفی نیروهای مدافع شهر نیز کمتر از ۶۰ تن بودند که درنهایت با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه، نیروهای انقلابی و مردم کرمانشاه به‌سوی پاوه حرکت کردند و هجوم مردم و همچنین رسیدن نیروهایی که از قبل به سمت پاوه درحرکت بودند، باعث عقب‌نشینی ضدانقلاب شد.

در این مستند جمعی از مدافعان شهر پاوه به‌ مرور خاطرات خود از جنایت‌های منافقان و درگیری و حصر کامل پاوه در روزهای منتهی به ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ می‌پردازند و از شادی وصف‌نشدنی بعد از فرار تمامی پنج هزار نیروی ضدانقلاب از پاوه با صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره)، سخن می‌گویند.

سایر عوامل این مستند ۴۵ دقیقه‌ای عبارتند از تهیه‌کننده: سیدهاشم موسوی، تصویربرداران: مهدی لارویی و صابر ده پهلوانی، صدابردار: حسین فرمانی، گوینده متن: ابراهیم ربیعی، کارشناس دفاع مقدس: علی رستمی، گرافیست: مهدی متوسلی و تدوینگر: مهدی لارویی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است