فصل دوم «پناه جان» به شبکه مستند آمد/ دوربین مستندساز در اتاق عمل حیوانات | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۲

فصل دوم «پناه جان» به شبکه مستند آمد/ دوربین مستندساز در اتاق عمل حیوانات

فصل دوم مستند «پناه جان» با روایتی از اقدامات دامپزشکان برای نجات جان حیوانات از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «پناه جان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کتایون جهانگیری تولید جدید شبکه مستند است که فصل اول آن چندی پیش روی آنتن رفت و پخش فصل دوم آن در ۷ قسمت از امشب جمعه ۲۸ مردادماه آغاز می‌شود.

جهانگیری درباره سوژه این فصل از «پناه جان» توضیح داد و گفت: در فصل اول این مجموعه، تمرکز اصلی ما روی موضوع امداد و نجات حیوانات به ویژه حیات وحش بود. در این فصل نشان دادیم که وقتی حیوانی آسیب می‌بیند، برای بازگردان او به زندگی چه تلاش‌هایی می‌شود و تکنیک‌های جدید و خلاقیت چگونه به کمک می‌آیند.

وی اضافه کرد: فصل دوم ادامه راه فصل اول است؛ همانطور که سوژه جلوی دوربین پیشرفت کرده، ما هم با اطلاعات بیشتر و تداوم ارتباط‌مان با گروه‌های درمانی توانستیم موضوعات بکرتری را جلوی دوربین بیاوریم. پیچیدگی کارهای درمانی انجام شده در این فصل، نشان می‌دهد دامپزشکی ایران درهای جدید علم را روی خود باز کرده و دامپزشکانی حاذق، متعهد و محقق در ایران هستند که این گام‌ها را بر می‌دارند. البته باید اشاره کنم که به دلیل استقبالی که مخاطبان از فصل اول داشتند، شروع به ساخت فصل دوم کردیم.

این مستندساز توضیح داد: این بخش تنوع زیادی دارد و حوزه‌های تخصصی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون پوست، دندان، چشم، سرطان و کاربرد پرینت سه بعدی در عمل‌های جراحی پیچیده اشاره کرد.

کارگردان «پناه جان» با اشاره به همکاری گروه‌های پزشکی و دامپزشکی در عمل‌های جراحی پیچیده گفت: از دیگر موارد قابل تامل، مشارکت دو بخش پزشکی در حوزه انسانی و حیوانی در کنار یکدیگر است. پزشکان معروف و متخصصان حاذق در حوزه‌های مغز و اعصاب و ترمیمی در کنار تیم دامپزشکی قرار می‌گیرند و تجارب جدیدی خلق می‌کنند که حتما برای بینندگان بسیار جذاب است.

جهانگیری درباره تصاویر استفاده شده در فیلم خود بیان کرد: به محض اینکه سوژه مورد نظر پیدا و انتخاب می‌شد، سر صحنه حاضر می‌شدیم و از انجام عمل جراحی تصویر می‌گرفتیم. در این مجموعه هم‌گفت‌وگو داریم و هم راوی، چراکه می‌خواستیم برای مخاطب خسته‌کننده نباشد و همه جزئیات بیان شود.

او درباره سوژه قسمت نخست این مجموعه که امشب ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود، گفت: قسمت اول این مجموعه درباره پروتزگذاری دندان یک شیر است که اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد.

از دیگر عوامل ساخت این مستند می‌توان به تدوین، پرهام وفایی، مهدی ایروانی، محمدرضا گودرزی مهر و درسا جهانگیری اشاره کرد. هم‌چنین داستان این مستند از زبان میترا حجار روایت می‌شود.

مجموعه مستند «پناه جان» جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است