«ابلق» با اختلافی ناچیز «دوزیست» را جا گذاشت/ دومین افتتاحیه بزرگ ۱۴۰۱ سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵

«ابلق» با اختلافی ناچیز «دوزیست» را جا گذاشت/ دومین افتتاحیه بزرگ ۱۴۰۱ سینما

یک هفته پس از جابه‌جایی رکورد دومین افتتاحیه پرفروش سال توسط «دوزیست»، «ابلق» جای این فیلم را گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم سینمایی «ابلق» دومین افتتاحیه بزرگ سال ۱۴۰۱ گیشه سینمای ایران را رقم زد.

در حالی که تنها یک هفته از افتتاحیه «دوزیست» برزو نیک‌نژاد و عبور آن از «تی تی» ساخته آیدا پناهنده به عنوان دومین افتتاحیه پرفروش سال می‌گذرد، اثر تازه نرگس آبیار این جایگاه را از آن خود کرد.

فیلم «ابلق» در ۳ روز نخست نمایش عمومی، ۳۹ هزار و ۳۲۵ قطعه بلیت به ارزش یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان فروخت و با اختلاف کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بالاتر از «دوزیست» قرار گرفت که در ۳ روز اول نمایش، ۳۹ هزار و ۱۶۰ بلیت به ارزش یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان فروخته بود.

این در حالی است که «دوزیست» در شرایطی کمابیش سخت‌تر به این رقم دست یافت. نمایش این فیلم برخلاف بقیه فیلم‌ها، به علت ایام عزاداری و تعطیلی سالن‌ها، نه از روز چهارشنبه، بلکه از پنجشنبه آغاز شد و سومین روز آن، با شنبه مصادف شد که از کم‌فروش‌ترین روزهای هفته است.

در عین حال این آثار اختلاف چشمگیری با «انفرادی» دارند که صدرنشین فروش افتتاحیه در سال ۱۴۰۱ است. جدیدترین فیلم سیدمسعود اطیابی در ۳ روز اول اکران، ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان فروخت و پس از این فیلم، به ترتیب «ابلق»، «دوزیست» و «تی تی» قرار گرفته‌اند.

بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم‌رودی و امین میری گروه بازیگران فیلم «ابلق» را تشکیل می‌دهند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است