فیلم‌های سینمای ما زیاد حرف می‌زنند اما حرفی برای گفتن ندارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
یادداشت رییس انجمن منتقدان سینما درباره وضعیت سینما؛

فیلم‌های سینمای ما زیاد حرف می‌زنند اما حرفی برای گفتن ندارند

جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان سینما در یادداشتی نظرات خود را نسبت به وضعیت کنونی سینمای ایران اظهار کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران در یادداشتی با اشاره به اینکه سینمای ایران از ماهیت خودش فاصله گرفته است، نکاتی را که باعث افت کیفی سینمای ایران شده اس، تشریح کرد.

در این یادداشت آمده است: «بی‌تعارف باید بپذیریم آنچه که سینمای ما این روزها از آن به شدت رنج می برد «فقدان اندیشه» و عدم تاثیرگذاری‌اش است چه در کلیت و تاروپود مدیریت سینمایی و چه در آثار و تولیدات سینمایی.

بدون شک تا زمانی که نهضت تولید محتوای غنی و اندیشه جریان‌ساز و پویا در سینمای ما جایی نداشته باشد سینمای ما از گردابی که در آن گرفتار است بیرون نخواهد آمد و در این شرایط به نظرم اگر بگوییم سینما نداریم خیلی سنگین‌تر و عاقلانه‌تر رفتار کرده‌ایم و شاید شان و منزلتمان بیشتر حفظ شود.

سینمایی که اثرش در جامعه و روح و جان مخاطب دیده و حس نشود نه تنها سینما نیست بلکه ابزاری بلاتکلیف است که به هیچ کاری نمی‌آید. سینمای امروز ما اگر می‌خواهد نسیم نفسش حال خوب را در کالبد جامعه تزریق کند باید به سمت ‌و سوی اقتباس برود و با ادبیات پیوندی ناگسستنی برقرار کند. همچنین حضور فیلم‌هایی با ایده‌های جدید در سینمای ما بسیار کم‌رنگ است. در سینمای ایران گویا پرگویی جای اعجاز تصویر نشسته و از ماهیت خودش فاصله گرفته است. فیلم‌های سینمای ما زیاد حرف می‌زنند اما حرفی برای گفتن ندارند.

سینمای ما عین بیماری است که مرض قند دارد اما داروهایش را با نوشابه می‌خورد … به نظرم سینمای ما این روزها بدجوری به قهرمان نیاز دارد. چه قهرمان‌های دراماتیک چه قهرمان‌های استراتژیک.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است