روال جاری ساترا در صدور مجوز تولید و نشر نمایش خانگی خلاف توافق صداوسیما و وزارت ارشاد نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰
سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در گفتگو با صبا:

روال جاری ساترا در صدور مجوز تولید و نشر نمایش خانگی خلاف توافق صداوسیما و وزارت ارشاد نیست

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، پروانه‌های صادرشده اخیر ساترا برای تولید سریال‌های خانگی را خلاف توافق صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندانست.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در حالی که این روزها سخن از تفاهم میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما بر سر نظارت بر محتوای صوت و تصویری در فضای مجازی است، روز گذشته ۳۱ مردادماه روابط عمومی ساترا از برگزاری جلسه شورای صدور پروانه تولید در این سازمان و صدور پروانه ساخت سریال‌های «قمارباز» و «راه‌های فرعی» خبر داد.

این اقدام در شبکه‌های اجتماعی، با واکنش‌هایی مواجه شد، چراکه به عقیده برخی کاربران، مخالف توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

محمدصادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در گفتگو با خبرنگار صبا، در این باره توضیح داد: در خصوص توافق صداوسیما و وزارت ارشاد، در حال حاضر فقط یک نکته را عرض می‌کنم که روال جاری که ساترا در حوزه عملیاتی صدور مجوزهای تولید و نشر نمایش خانگی دارد انجام می‌دهد، مورد تایید توافق است و ساترا مراقب است که به هیچ وجه خلاف توافق عمل نکند.

او افزود: وزارت ارشاد و ساترا هر دو در مسیر عمل به توافق در حال حرکت هستند و به نظرم برخی ابهاماتی که الان در فضای رسانه‌ای مطرح است در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

حال روشن نیست روال کنونی صدور مجوز تولید در ساترا، مربوط به زمان مذاکرات و رفع آخرین اختلافات در این باره است یا پس از اجرای کامل توافق نیز ساترا صدور پروانه تولید سریال‌های خانگی را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

ساترا خود را ناظر و حامی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر می‌داند/ شبکه نمایش خانگی و تلویزیون مکمل یکدیگرند

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است