اسکار مجبور به پذیرش خنثی‌سازی جنسیتی می‌شود/ ریزش شدید مخاطب‌ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
تحلیل یک روزنامه‌نگار آمریکایی؛

اسکار مجبور به پذیرش خنثی‌سازی جنسیتی می‌شود/ ریزش شدید مخاطب‌

جوردن ریمی منتقد آمریکایی معتقد است رسانه ها دیر یا زود اسکار را مجبور به پذیرش حذف کردن موضوع تفکیک جنسیتی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، جوردن ریمی منتقد آمریکایی در مطلبی که ۲۵ آگوست در وبلاگ خود نوشت از سرنوشت محتوم اسکار برای تبعیت از دیگر رویدادها در بحث خنثی سازی جنسیتی خبر داد.

ریمی نوشت: یک مقاله در هالیوود ریپورتر به قلم ایتان ولسینگ نوشته شده است که در آن او تاکید می‌کند که جوایز امی و اسکار هنوز در پذیرش مقوله‌ خنثی سازی جنسیتی در بحث بازیگری از دیگر رویدادهای سینمایی پیروی نکرده‌اند.

او در ادامه مطلب خود، پیامی از یک کاربر به نام مایکل را در جواب مقاله هالیوود ریپورتر می آورد که نوشته است: این اتفاق چقدر آخرالزمانی و پادآرمانشهری است؟ فکر می‌کنم که اکثر روزنامه‌نگاران سینما، افرادی بدخواه هستند که می‌خواهند موسسات بزرگ را وادار کنند تا برنامه‌های عجیب و غریب آنها را اتخاذ کنند. البته، ایدئولوژی بر همه چیز غلبه می کند، بنابراین حتی اگر رفتن جوایز اسکار به سمت خنثی سازی جنسیتی منجر به منفورتر شدن این رویداد شود، با این حال تقریبا باید با اطمینان بگویم در نهایت اسکار نیز این کار را انجام خواهد داد و تفکیک جنسیتی را در بازیگری حذف خواهد کرد.

منتقد آمریکایی در ادامه نظر خودش را درباره بحث حذف تفکیک جنسیتی این چنین بیان کرد: من فکر می کنم دیر یا زود، این نوع ایدئولوژی جنسیتی به اسکار نیز سرایت خواهد کرد. موضوع رسیدن این موج به اسکار نیست بلکه موضوع این است که چه وقت این اتفاق می افتد. رسانه ها تا زمانی که رویدادهایی مثل اسکار و امی این موضوع را به تصویب نرسانند، پیگیر بی امان آن خواهند بود و این یک حقیقت تلخ است.

ریمی در انتهای مطلب خود نوشت: احتمالا در آن زمان میزان تماشای اسکار بسیار پایین می آید به طوری که ۹۵ درصد از مردم به برنده ها و فیلم های سیاسی شده ای که نامزد می شوند اهمیتی نمی دهند. این جایی است که ما به آنجا می رویم.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000