برنامه‌های رادیو اربعین تشریح شد/ یک برنامه برای بانوان با ترکیب کاملا زنانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
در نشست رسانه‌ای؛

برنامه‌های رادیو اربعین تشریح شد/ یک برنامه برای بانوان با ترکیب کاملا زنانه

نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های رادیو اربعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، صبح امروز ۵ شهریور نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های رادیو اربعین با حضور جواد تشکری مدیر رادیو اربعین، سید احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا و محسن معظمی گودرزی مدیر روابط عمومی رادیو اربعین در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین در ابتدای این نشست گفت: خداراشکر که یک سال دیگر به سال خدمت و نوکری ما اضافه شد. شبکه رادیویی اربعین سال گذشته باتوجه به اینکه همچنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردیم، پیاده‌روی عاشقانه اربعین را منعکس کرد. حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین رسانه‌ای است که می‌تواند رژه عاشقان و آزادگان عالم را مقابل دشمنان دین و مذهب و آزادگی نشان دهد. ما هم تلاش کردیم در کنار تبیین قیام عاشورا در محضر فرهیختگان، کار اطلاع رسانی داشته باشیم و امسال هم زائران را از منزل تا زمان برگشتن همراهی خواهیم کرد و به همین منظور تا پایان ماه صفر برنامه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تیم‌های مختلف اعزامی خواهیم داشت که کسانی هستند که به مسائل پیاده روی عظیم حسینی اشراف دارند. در فرودگاه حضرت امام و ترمینال سلام نیز با هماهنگی‌های انجام شده فضایی در اختیار رادیو قرار می‌گیرد تا به صورت میدانی گزارش‌های خود را تقدیم کنیم.

تشکری خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با مسئولان و کسانی که در این مسیر خدمت می‌کنند در ارتباط باشیم و مسایل و مشکلات را با آن‌ها درمیان بگذاریم.

برنامه «بانوی حرم» ویژه بانوان

مدیر رادیو اربعین درباره برنامه‌های رادیو اربعین گفت: برنامه «بانوی حرم» مختص بانوان است و تمام کسانی که در این برنامه فعالیت می‌کنند از خواهران بزرگوار ما هستند که ساعت ۱۴ تا ۱۶ هر روز پخش خواهد شد. در این برنامه به تمام مسائل پیرامون بانوان پرداخته خواهد شد. گوینده برنامه «بانوی حرم» نیز خانم نیرومند هستند و از هفتم شهریور این برنامه آغاز خواهد شد.

تشکری

جواد تشکری با بیان ارائه آخرین اخبار و رویداد در قالب برنامه‌ای توضیح داد: باتوجه به اینکه سیل عاشقان و زائران حضرت سیدالشهدا زیاد خواهد بود، تلاش خواهیم کرد آخرین اخبار و رویداد اربعین را هر نیم ساعت یکبار تقدیم شنوندگان محترم کنیم، همچنین هم‌افزایی خوبی با شبکه‌های دیگر رادیو و صداوسیما شکل گرفته است، به این صورت که برخی برنامه‌ها با شبکه‌ رادیویی جوان و برخی از برنامه‌ها نیز برای رادیو تهران درنظر گرفته شده است که به‌طور همزمان تقدیم همراهان برنامه خواهد شد.

در ادامه این نشست تشکری گفت: همکاران ما در نجف مستقر و گزارش‌های میدانی خود را تقدیم خواهند کرد. با هلال احمر نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا اخبار و توصیه‌های بهداشتی عزیزان را به سمع و نظر همراهان این شبکه برسانیم.

فراخوان آثار مردمی و دعوت از اهالی رسانه

وی درباره فراخوان آثار مردمی مطرح کرد: فراخوانی تحت عنوان فراخوان آثار مردمی خواهیم داشت که از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. راوی اربعین نیز یکی از پویش‌های امسال ما برای کسانی است که در حوزه خبر، عکاسی و اهل قلم هستند که از این بزرگواران درخواست خواهیم کرد تا ما را در این مسیر یاری کنند. کسانی که دست به قلم دارند، می‌توانند دلنوشته‌های خود را در ۳۰۰ کلمه به روابط عمومی معاونت صدا ارایه دهند که به ۵ اثر برتر کمک هزینه سفر مقدس مشهد داده می‌شود.

وی با اشاره به مشکل اینترنت در سال‌های گذشته توضیح داد: دولت متقبل شده است تا اینترنت رایگان به زائران هدیه دهد. همچنین تلاش شده است تا در مسیر نجف به کربلا سه سیگنال داشته باشیم که البته تا الان اتفاق نیفتاده است. موکب‌های ایرانی نیز که در طول مسیر هستند قول همکاری و پخش رادیو اربعین را داده‌اند. امیدواریم در عراق نیز خوب شنیده شویم و بتوانیم در این ایام عاشقی همراه خوبی برای شنوندگان خود باشیم. یادآور می‌شوم که شنونده‌های ما می‌توانند صدایمان را از برنامه ایران‌صدا دریافت کنند.

مدیر رادیو اربعین درباره برنامه‌های دیگر این شبکه رادیویی بیان کرد: علاوه بر برنامه بانوی حرم که مختص بانوان است، پویش‌هایی برای کودکان و نوجوانان عزیز با عنوان «سلام یامهدی» خواهیم داشت که با جوایز ارزنده‌ای همراه است. درباره پرداختن به گویش‌های مختلف باید بگویم مداحی‌هایی را جمع‌آوری و تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم به شنوندگان محترم خود تقدیم کنیم.

تشکری با اشاره به اعزام کاروانی متشکل از گوینده‌های شبکه‌های مختلف، تهیه‌کننده‌ها و… گفت: در دهه کرامت برای اولین بار کاروانی راهی مشهد مقدس شد که در این برنامه هم‌افزایی خوبی بین همه شبکه‌ها اتفاق افتاد. برای اربعین هم همین اتفاق خواهد افتاد و کاروان عظیمی برای تشرف به کربلا خواهیم داشت.

راهبردهای رادیو اربعین

وی درباره راهبردهای رادیو اربعین بیان کرد: ارتقای سطح معرفتی درباره پیام‌های عاشورا و زیارت امام حسین، بحث وحدت و تعمیق همبستگی بین شیعه و سنی، تبیین و تعظیم شعائر، نمادها و آیین‌های سوگواری مناسک اربعین از جمله راهبردهای شبکه رادیو اربعین خواهد بود.

سیاست‌های شبکه رادیویی اربعین

تشکری درباره سیاست‌های این شبکه نیز توضیح داد: همچنین پرهیز از دامن زدن به تفرقه افکنی‌های بین دو ملت شیعه ایران و عراق، توجه به شرایط کرونایی کشور و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های اجرایی، معرفی و تبیین راهپیمایی عظیم اربعین به مثابه نماد عشق به اهل بیت و وحدت و اقتدار مسلمانان، تشریح اهمیت و جایگاه اربعین، پرداخت ویژه به زیارت اربعین و خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، اجتناب از مقایسه پیاده روی اربعین با مناسک حج، پرهیز از القای ایرانی بودن این اجتماع، تاکید بر ظرفیت اربعین برای مقابله با اسلام هراسی نیز ازجمله سیاست‌های شبکه رادیویی اربعین خواهد بود.

جواد تشکری در پایان بیان کرد: پیش بینی می‌شود شبکه‌های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی ۴۴۳ برنامه در قالب ۱۱۴ عنوان و ۲۳۱ ساعت برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است