گویا یک شهاب سنگ دنیا را دگرگون کرده است/ ستاره افتاد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
افسانه غفوری در گفتگو با صبا:

گویا یک شهاب سنگ دنیا را دگرگون کرده است/ ستاره افتاد!

افسانه غفوری نمایشگاه گفت که آثار نمایشگاه «ستاره افتاده» حکایت از تغییر و تهاجم دارند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های افسانه غفوری با عنوان «ستاره افتاده» که شامل ۲۴ تابلو است، در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران در معرض تماشا قرار دارد.

این هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: از اواخر سال ۹۸ که شیوع ویروس کرونا آغاز و گسترده شده بود این مجموعه را آغاز کردم. این آثار ابتدا با طراحی شروع شدند و بعد هم کارهای رنگی به آن اضافه شد و همچنان این مجموعه برای من ادامه دارد.

او ادامه داد: زمانی کرونا شیوع پیدا کرد عکس‌العمل‌های افراد متفاوت بود اما من به شخصه در بهت و حیرت به سر می‌بردم زیرا در این مدت چنین بیماری‌ای ندیده بودم که چنین تمام دنیا و بشر را عاجز کند. دنیا برای من مانند زمانی شده بود که انگار یک شهاب سنگ به زمین اصابت کرده باشد و همه چیز را نابود کند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: از نظر تاریخی و علمی ثابت شده است که میلیون‌ها سال پیش شهاب سنگی به زمین برخورد می‌کند و قوی‌ترین موجودات و حتی دایناسورها را از بین می‌برد.

او افزود: دنیا برای من اینگونه بود که گویا یک شهاب سنگ دیگر به زمین برخورد کرده است و این‌بار انسان‌ها را هدف قرار داده است.

غفوری درباره نام‌گذاری این مجموعه توضیح داد: نام این مجموعه از منطقه‌ای در قشم انتخاب شده است که «ستاره افتاده» نام دارد. افراد این منطقه اعتقاد دارند که خیلی سال‌ها پیش یک ستاره‌ای به این منطقه برخورد کرده و باعث ایجاد یک گودال شده که زیبا و وهم‌آلود است. من ۲ بار به این منطقه رفته‌ام و احساس کردم فضای آن با آثارم متناسب است.

او در پایان تصریح کرد: به مرور که روی این مجموعه کار کردم‌، در کنار بحث کرونا، مسائل دیگری مانند مسائل اجتماعی و شخصی اضافه شدند. به طور مثال گوی آبی که در برخی از آثار مشاهده می‌شود، نمادی از هرنوع نهاجم است. این عنصر مهاجم یا خودش تغییر می‌کند یا محیط را تغییر می دهد. من این تغییرات را در عالم تخیلات خودم به تصویر کشیدم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است