نگاهم به انتخابات خانه سینما مثبت است/ نباید مقابل تغییر مقاومت کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
معین صمدی در گفتگو با صبا:

نگاهم به انتخابات خانه سینما مثبت است/ نباید مقابل تغییر مقاومت کرد

معین صمدی درباره انتخابات خانه سینما و توقع خود از هیات مدیره منتخب توضیح داد.

معین صمدیمعین صمدی انیماتور و نامزد انجمن صنفی انیمیشن در انتخابات پیش روی خانه سینما برای تعیین هیات مدیره جدید در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره انتخابات ۹ شهریور خانه سینما گفت: با وجود شرایط پیش آمده باز فکر می‌کنم انتخابات به خوبی برگزار خواهد شد زیرا قصد و تلاش همه ما این است تا خانه سینما وضعیت خوبی داشته باشد و معتقدم بعد از انتخابات فضای آرام و بهتری خواهیم داشت.

وی درباره حضور نداشتن صنف تهیه کنندگان در انتخابات بیان کرد: خانه سینما متشکل از اصناف زیادی است و نباید این گونه مطرح شود که کدام صنف مهم‌تر و کدام یک از ارزش کمتری برخوردار است. قطعا نماینده‌های تمام اصناف می‌توانند برای مدیریت خانه سینما ارزشمند باشند اما درباره حضور نداشتن این صنف مهم باید بگویم که همه دوست داشتند که صنف تهیه کنندگان هم در انتخابات حضور داشته باشند که حالا به دلیل مسایل مربوط به شناسه و یا هر چیز دیگری که بود، در این دوره میسر نشد. البته بعضی از نامزدهای محترم مانند آقای رسول صدرعاملی وجه تهیه کنندگی هم دارند.

افرادی انتخاب شوند که نگاه نو دارند و انعطاف پذیر هستند

نامزد معرفی شده از سوی انجمن صنفی انیمیشن با اشاره به اینکه سینما در حال تغییر است، توضیح داد: سینما در حال تغییر است. روند فیلم دیدن، سینما رفتن و حتی شکل نمایش فیلم متفاوت شده است تا جایی که خود هالیوود نیز با وجود نتفلیکس و اپل دچار تغییراتی شده است. به نظر من باید کسانی انتخاب شوند که به مسایل و تغییرات نگاه نو داشته باشند و نسبت به این تغییرات انعطاف پذیر باشند و قطعا می توان از این شرایط بهترین استفاده را کرد که منجر به پیشرفت شود.

مقاومت در برابر تغییر همه چیز را به عقب می‌اندازد

صمدی ادامه داد: نباید با تعصب روی چیزهایی پافشاری کرد. باید از فرصت هایی که در شرایط خاص پیش می آید بهترین استفاده را کرد و روند سینما را به سمتی برد که تمام اعضا از آن بهره ببرند و بدون شک مقاومت در برابر تغییر می تواند همه چیز را به عقب بیندازد.

مدیر هنری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره توقع از هیات منتخب مطرح کرد: در تغییرات جدیدی که قبل‌تر به آن اشاره کردم، برخی از صنوف مانند صنف انیمیشن می توانند خیلی به سینما کمک کنند و تامین کننده باشند. باید این پیشرفت ها را به فال نیک بگیریم و ما نیز از آن ها استفاده کنیم. زودتر آموزش دهیم و شرایط را به سمتی ببریم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این تکنولوژی ها را داشته باشیم و به این تکنیک ها مسلط و مسلح شویم.

دید مثبتی به انتخابات دارم

وی با اشاره به دید مثبت خود نسبت به انتخابات توضیح داد: در کل دید مثبتی به انتخابات پیش رو دارم. باید این را هم در نظر داشت که کرونا روی روند کارهای هیات مدیره قبل هم تاثیر گذاشت و باید از آنها برای کارهایی که توانستند انجام دهند، قدردانی کرد. به هرحال شرایط پیچیده ای به وجود آمد و امیدوارم هیات مدیره جدید با انگیزه بسیار کار خود را آغاز کند.

معین صمدی در پایان درباره کارهایی اخیر خود گفت: در حال حاضر درگیر فضای چند مدیایی بین گیم و انیمیشن هستم و روی محصولی کار می کنم که بازار بین المللی دارد و الان در حال مذاکره و پیگیری های لازم هستیم.

محمد زکی زاده

بیشتر بخوانید:

یک دهه است خانه سینما درگیر کشمکش است/ هیات مدیره جدید به فکر مشکلات سینما باشد

اعلام نامزدهای پیشنهادی اصناف برای مجمع عمومی خانه سینما

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است