اعتراض علی قوی‌تن به حاشیه‌سازی برای «رویای سهراب»/ فیلم را با پول خودم ساختم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰
در قالب متنی که در اختیار صبا قرار گرفت؛

اعتراض علی قوی‌تن به حاشیه‌سازی برای «رویای سهراب»/ فیلم را با پول خودم ساختم

علی قوی‌تن در یادداشتی با اعتراض به شایعه‌‌سازی درباره بودجه «رویای سهراب»، از سینماداران درخواست کرد در اکران فیلم همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا٬ علی قوی‌تن کارگردان٬‌ تهیه‌کننده و بازیگر سینما در یادداشتی که در اختیار خبرنگار صبا قرار داد٬ اعلام کرد که در یکی از رسانه‌های داخلی متنی منتشر شده است که محتویات آن مبنی بر شایعه و اطلاعات غلط درباره اوست. قوی‌تن ضمن تکذیب این شایعات اعلام کرد که بودجه‌ای که برای فیلم «رویای سهراب» در نظر گرفته شده بود٬ از سرمایه مالی و شخص خود بوده است و بنیاد سینمایی فارابی فقط در زمینه جلوه‌های تصویری کمک‌های مالی انجام داده است.

متن این یادداشت بدین شرح است: «آقای خبرنگار …من سه میلیارد از جیب خودم برای این فیلم هزینه کردم و بنیاد سینمایی فارابی فقط در اندازه پول جلوه‌های تصویری به ما کمک کرده است و البته که در آن شرایط سخت به همین اندازه کم‌اش هم از آن‌ها متشکریم. اما این انصاف نیست که چهار سال پیش بنده به عنوان فیلمساز مستقل تمام هستی خودم را در راه فرهنگ ملی کشورم فدا کنم و حالا بگویید این فیلم با پول فارابی تولید شده است. امروزه در این شرایط بحرانی لطفا آمار غلط ارائه نکنید و من تقاضا دارم خبر فوق را اصلاح کنید و من که برای فرهنگ و مفاخر جامعه خودم از جان و مال و تمام داشته‌های مادی و معنوی خودم دریغ نکردم. لطفا شما هم در جایگاه مهم و حساس رسانه‌ای‌تان ما را یاری کنید.

من تازه کار نیستم و بیش از سه دهه است که فیلم می‌سازم٬ شما هم واقف هستید، فیلم‌های گیشه‌ای مثل «ضربه طوفان» در سال ۱۳۷۲ و «سرود تولد» در سال ۱۳۸۳ را ساختم، اما فیلم سینمایی «رویای سهراب» را که درباره سهراب سپهری است، با چشم باز تولید کردم و می‌دانستم مانند کتاب نفیسی می‌ماند که فقط اهل فن توجه می‌کنند و در تاریخ به عنوان اثری ماندگار ثبت می‌شود و تا بحال هم در ۵ جشنواره معتبر دنیا به نمایش درآمده است و مردم زیادی از فیلم دیدن کرده‌اند.

در کشور ازبکستان، شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا هم نمایش داشتیم که سالن‌ها پر بوده. در آلمان و استرالیا هم متقاضی داریم که قرار است اکران کنیم. پس من رسالتم را درست انجام داده‌ام و در آینده هم این فیلم در گنجینه ادبی مردم عزیز کشورم در دسترس‌شان خواهد بود.

شما رسانه محترم و رسانه‌های دیگر باید بدانید که اگر در بخشی از هزینه‌ها بنیاد سینمایی فارابی ما را یاری کرده است، کار عجیبی نبوده در برابر آدمی مثل من که برای فرهنگ این کشور از عمرم و مال خودم مایه گذاشتم٬ نبوده است. اگر دولت به شما که رسانه‌ای زحمتکش هستید کمی یارانه بدهد کار بزرگی در برابر تلاش‌های همیشگی‌تان نکرده است.

متشکرم که از شروع تولید تاکنون این فیلم را با اطلاع‌رسانی همراهی کرده‌اید و مطمئنا در ادامه راه هم همراه ما هستید. و خواهش من این است که این سخنان من را به اطلاع مردم و مسئولان برسانید. در پایان از سینماداران عزیز هم می‌خواهم کمی با دیده عرق ملی این فیلم شاعرانه «رویای سهراب» را همراهی کنند و پوستر و تیزر و مواد تبلیغاتی آن را مانند دیگر فیلم‌ها در معرض دید عموم قرار دهند و سالن بزرگتر و سانس‌ها را در ساعات مناسب بگذارند، ما فقط در ۹ سینما اکران داریم اما بعضی از فیلم‌ها بیش از ۳۰۰ سالن در اختیار گرفته‌اند٬ پس باید سینماداران ما را همراهی کنند.»

پریسا مقیلان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است