متعهدانه به موضوع خانواده می‌پردازیم/ از شنیدن «خانه و خانواده» تا تهیه‌کنندگی آن | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
زینب برومند در گفتگو با صبا:

متعهدانه به موضوع خانواده می‌پردازیم/ از شنیدن «خانه و خانواده» تا تهیه‌کنندگی آن

زینب برومند گفت که برنامه «خانه و خانواده» قدمت زیادی دارد و هر موضوع را به صورت سریالی بررسی می کند.

زینب برومند تهیه کننده برنامه های رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره «خانه و خانواده» برنامه شبکه رادیویی ایران که اجرای آن توسط فاطمه آل عباس انجام می شود و تهیه کنندگی آن به صورت مشترک برعهده زینب برومند و متین السادات فیروزی است، توضیحاتی داد و گفت: قدمت برنامه «خانه و خانواده» زیاد است، من از کودکی زمان هایی که کسالتی برایم پیش می آمد و به مدرسه نمی رفتم صدای «خانه و خانواده» در خانه مان می پیچید. عوامل این برنامه مسئولیت هایشان را دست به دست به آیندگان دادند تا اینکه سه سالی هست که مسئولیت تهیه کنندگی برعهده من است.

او افزود: اجرای برنامه «خانه و خانواده» از همان سال ۱۳۸۴ که خودم در رادیو مشغول به کار بودم برعهده خانم آل عباس بود. او مجری توانمندی است که دیگر خودش در مسایل خانوادگی و روانشناسی کارشناس شده است و به بهترین شکل ممکن می تواند در کنار صاحب نظران به این موضوعات بپردازد و گفتگو کند.

تهیه کننده «پلاک هشت» درباره موضوع این برنامه تصریح کرد: «خانه و خانواده»، خانواده ها را مخاطب قرار می دهد و به مباحث درون خانواده ای با دید پزشکی و روانشناسی می پردازد.

زینب برومند درباره تولید «خانه و خانواده» گفت: برای ساخت هر قسمت چند هفته یکبار اتاق فکر تشکیل می دهیم، موضوعات و مناسبت هایی را که در پیش داریم بررسی می کنیم، برای برنامه های پیش رو برنامه ریزی می کنیم، نویسندگان متن نمایش ها و خود برنامه را می نویسند، همچنین بهترین کارشناسان را شناسایی و دعوت می کنیم و حتی در برخی موارد گزارش می گیریم و به سراغ سوژه ها می رویم تا به صورت سریالی موضوعات را به طور کامل بررسی کنیم.

او درباره دغدغه مندی در تهیه کنندگی عنوان کرد: مسائل این برنامه بسیار دغدغه ام بود زیرا که خودم هم کارشناس روانشناسی هستم و به موضوعات، چالش ها و روابط زناشویی و خانوادگی علاقه داشتم. جالب بود که به صورت اتفاقی این برنامه با رشته ام هماهنگ در آمده است.

این تهیه کننده درباره مخاطبان برنامه رادیویی «خانه و خانواده» گفت: بازخوردهایی که در فضای مجازی، پیامک ها و تلفن های می گیریم گویای این است که این برنامه مخاطبان ثابت زیادی دارد که با چالش هایش همراه می شوند و ما هم سعی می کنیم پاسخگو همه آنها باشیم.

برومند با اشاره به این که این برنامه ریتم بالایی دارد، درباره وجه تمیزدهنده این برنامه از دیگر تولیدات رادیویی اظهار کرد: «خانه و خانواده» متعهدانه به موضوع خانواده ها در عصر امروز می پردازد و آنقدر موضوع را بررسی می کنیم تا به نتیجه برسیم، برنامه ما مانند اتاق مشاوره است، پیامک ها و سوال ها را پاسخ می دهیم. همچنین این برنامه که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود هم در جذب مخاطب تاثیر دارد زیرا که مردم در آن زمان حوصله و انرژی بیشتری برای گوش دادن به این برنامه دارند.

او ضمن بیان این که پژوهش تجربی زیادی در این تولید رادیویی به واسطه کارشناسان وجود دارد، عنوان کرد: کارشناسان این برنامه دیگر از همکاران نزدیک ما شده اند. مسائلی را که در جامعه مطرح است و معضلات مراجعان را بررسی می کنیم تا دیگران هم از آن ها بهره ببرند.

تهیه کننده «دیباج» درباره راز و رمز موفقیت تولیدات صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: ویژگی تولیدات رادیویی تعامل بالا با مخاطبان است در واقع هر برنامه ای که تعامل بیشتری با مخاطب دارد و به زندگی روزمره آنها می پردازد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. امروزه نباید به موضوعات بدیهی و حوصله سر بر پرداخت و این گونه برنامه ها می توانند موفق تر عمل کنند.

زینب برومند در پایان ضمن اشاره به این که بسیار از برنامه «خانه و خانواده» آموخته و حتی در درس و دغدغه هایش از آن تاثیر گرفته است، درباره تولیدات دیگرش که از رادیو پخش می شوند، توضیح داد: برنامه «پارک ساعی» تعامل با افرادی است که علاقمند به حضور در رادیو، یادگیری برنامه سازی و گویندگی هستند، این افراد با پایان آموزش مقدماتی، شروع به ساخت آیتم های کوتاه و همسو با دیگر اعضا می کنند. زمان پخش «پارک ساعی» پنجشنبه ها ساعت ۲۰ است و بسیار مورد علاقه ام است. من هم تلاش می کنم افرادی را که انرژی و علاقه زیادی دارند حمایت کنم تا وارد رادیو شوند. برنامه های گذرای دیگری هم دارم مانند «نوبت به نوبت»؛ مسابقه ای پیامکی و برنامه «دیباج» که مسابقه مشاعره ای آیینی در ایام محرم و صفر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است