تولید اثر با کمک ظرفیت‌های بومی و محلی/ به فکر ساخت برای کودک و نوجوان هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۴
تورج منصوری به صبا گفت:

تولید اثر با کمک ظرفیت‌های بومی و محلی/ به فکر ساخت برای کودک و نوجوان هستم

تورج منصوری کارگردان و مدیر فیلمبرداری درباره فعالیت های اخیر و کارهای آینده خود توضیح داد.

تورج منصوری کارگردان، تهیه‌کننده و مدیر فیلمبرداری در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر در شمال کشور و در محدوده بهشهر و ساری آموزشگاهی با نام «سینمای گسترده» دایر کرده و مشغول هستم. در نظر دارم تا با محلی ها و بومی ها که در تئاتر و موسیقی و هنر فعال هستند کارهایی تولید کنم.

وی ادامه داد: این دورخیزی است که در حال حاضر دارم و تلاش می کنم تا با پیدا کردن یک موضوع مناسب از این لوکیشن زیبا و بکر نهایت استفاده را ببرم.

مدیر فیلمبرداری «مهمان مامان» در پاسخ به اینکه به دنبال تولید در سال جاری است یا خیر، توضیح داد: با این شرایط و اوضاع اقتصادی تولید یک اثر کار بسیار دشواری است. تلاش خواهیم کرد تا پایان سال مسیر خود را مشخص کنیم و احتمالا تا قبل از عید کار به یک مرحله ای برسد که نقشه راه را بدانیم.

کارگردان «فرار مرگبار» ادامه داد: به احتمال زیاد در این پروژه با عنوان تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری حضور خواهم داشت. باید در زمینه ای درست و جوابگو کاری تولید شود و سلیقه مخاطب را هم در نظر گرفت چون در حال حاضر مخاطب سلیقه اش تغییر پیدا کرده و با هر کاری راضی نمی شود. همچنین بعد از این همه سال کار کردن، حالا وقت انجام کارهای سهل انگارانه نیست و باید با فکر و مطالعه به نتیجه و ایده جذابی برسیم و بعد به سراغ تولید اثر برویم تا هم رضایت مخاطب را در بر داشته باشد و هم بتواند تاثیر فرهنگی خود را بگذارد.

منصوری درباره استفاده از ظرفیت های محلی و بومی شمال کشور در اثر تولیدی خود گفت: تصمیم دارم با حداکثر افراد و چیزهایی که در محیط این منطقه پیدا می شود و همین جا حضور دارد کار را پیش ببرم اما شاید نیاز باشد برای برخی کارهای تخصصی که اینجا حضور نداشته باشد به سراغ گروه هایی بروم که در بازار کار حضور دارند و از آنها بهره ببرم؛ کسانی که نمی توانم اینجا پیدا کنم.

مدیر فیلمبرداری «هامون» افزود: در حقیقت من به شیوه تولید مرسوم فکر نمی کنم. به دنبال کاری هستم که درعین کم هزینه بودن قابلیت تولید در این نقطه از کشور را داشته باشد. حتی ممکن است در ادامه مسیر سرمایه گذاری پیدا شود، اما در کل خیلی به فکر این چیزها نیستم زیرا معتقدم نقشه راه و تولید مهم تر از سرمایه است و اگر این نباشد، سرمایه هم برنمی گردد و در حقیقت سرمایه مولد نیست.

تورج منصوری در پایان درباره ساخت در حوزه کودک و نوجوان نیز بیان کرد: حقیقت امر این است که به فکر ساخت برای کودک و نوجوان بوده ام و به نظرم وجود فیلم های ساخته شده در این حوزه بسیار لازم است و مخاطب وسیعی نیز دارد. متاسفانه چند سال اخیر در زمینه سینمایی کار قابل توجهی ندیده ام، هرچند در زمینه سریال کارهای خوب و لطیفی تولید شده است. واقعا کار کودک بسیار سخت است. بله به فکرش هستم اما در حال حاضر هیچ ایده ای برای تولید در این حوزه ندارم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است