داستان پیرمردی که «کسی او را ندید» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۴

داستان پیرمردی که «کسی او را ندید»

مستند «کسی او را ندید» با روایتی از زندگی یک فرد مجروح روستایی در جریانات انقلاب اسلامی٬ امشب ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا٬ مستند «کسی او را ندید» به کارگردانی مشترک علی خیرخواه و امین باحجب در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب پنجشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

علی خیرخواه یکی از کارگردانان این مستند درباره سوژه این فیلم توضیح داد: ایده ساخت این مستند ۱۰ سال پیش کلید خورد؛ زمانی که برای ضبط یک گزارش تلویزیونی به منزل یکی از اهالی تبریز رفته بودیم٬ متوجه شدیم که پدر خانواده در جریانات انقلاب اسلامی در تبریز دچار معلولیت جسمی شده است اما هیچ‌گاه نتوانست تا این موضوع را ثابت کند که دلیل مجروحیتش این موضوع بوده است. نام این فرد صفرعلی پورالماسی است که در روستای اندریان زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: این ماجرا گذشت و پدر خانواده به رحمت خداوند رفت و ما تصمیم گرفتیم که دوباره سراغ این خانواده برویم و این بار مستندی را از زندگی این پیرمرد بسازیم. همسر این آقا خوشبختانه در قید حیات است و سال‌هاست که به او خدمت کرده است. همین موضوع باعث شد تا بخشی از این مستند را نیز به او اختصاص بدهیم.

خیرخواه بیان کرد: این مستند ۲ روایت را دنبال می‌کند؛ یک ماجرای زندگی صفرعلی پورالماسی است که علیرغم نقش داشتن در انقلاب تبریز٬ نتوانست ثابت کند که دلیل مجروحیتش چیست و دوم، نقش بی‌بدیل همسر او در سال‌ها رسیدگی و زحمات فراوانش برای این آقاست. او نزدیک به ۳۵ سال به صورت فداکارانه در کنارش زندگی کرده و همه کارهایش را انجام داده است. نقش او نیز در این فیلم دیده می‌شود.

او درباره فرم روایی مستند گفت: بخشی از فیلم برگرفته از تصاویر آرشیوی است که همان ۱۰ سال پیش از آنان گرفتیم و بخشی دیگر مصاحبه با اعضای خانواده او، همسر و فرزندانش است. باید اشاره کنم که نریشن این فیلم صدای همان پیرمرد از فیلم‌های ۱۰ سال پیش است که روی کار قرار گرفته است. همچنین در راستای تولید این مستند به روستای محل زندگی او رفتیم و از مردم پرسیدیم که آیا این مرد را می‌شناسند یا خیر؟

عوامل تولید این مستند ۱۵ دقیقه‌ای عبارتند از کارگردان: علی خیرخواه و امین باحجب، تصویربردار: مهدی میمندی، صدابردار: حسن سلمانی و تدوین: علی خیرخواه.

مستند «کسی او را ندید» امشب ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن فردا ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در ساعات ۹ صبح و ۲۱ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است