«سمپاش» بهترین انیمیشن جشنواره فیلم علمی تخیلی‌ سیدنی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰

«سمپاش» بهترین انیمیشن جشنواره فیلم علمی تخیلی‌ سیدنی شد

انیمیشن کوتاه «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم علمی تخیلی‌ سیدنی شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی و از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد توانست جایزه بهترین انیمیشن کوتاه سومین جشنواره فیلم علمی تخیلی‌ سیدنی را به خود اختصاص دهد.

داستان این انیمیشن در مورد سرزمینی است که در آن رویش هرگونه گل و گیاهی ممنوع است و ارتشی به نام «سمپاش» وظیفه نگهداری و شکار گیاهان و کسانی را که از آنها نگهداری می‌کنند، دارد. داستان فضای علمی-تخیلی دارد و در آن، ویران‌شهری نقطه مقابل آرمانشهر است. در این فضای ویران‌شهر، آینده‌ای نه چندان روشن وجود دارد و یکی از این سربازها پس از آشنایی با یک گیاه کوچک مسیرش عوض می‌شود.

این پویانمایی در کنار فیلم‌های کوتاه انیمیشن از کشورهای هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، بلژیک و کشور میزبان استرالیا حضور داشت.

جوایز این دوره از جشنواره به بهترین فیلم کوتاه در دو بخش ملی و بین‌المللی، بهترین بازیگر مرد در دو بخش فیلم بلند و فیلم کوتاه، بهترین بازیگر زن در دو بخش فیلم بلند و فیلم کوتاه، بهترین کارگردان فیلم بلند و فیلم کوتاه، بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، بهترین فیلم دانشجویی و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره اهدا شد.

انیمیشن «سمپاش» به‌تازگی در نهمین جشنواره فیلم‌های فانتزی وترور کشور اسپانیا، نهمین جشنواره فیلم‌های فانتزی رویایی بوفالو کشور آمریکا، هفتمین جشنواره فیلم کوتاه لی بلولا دورادا کشور دومینیکن، دهمین جشنواره فیلم گاردانها کشور پرتغال، دومین جشنواره محیط زیست اینهریتنس کشور ایرلند به نمایش در آمده است.

سومین جشنواره فیلم علمی تخیلی ‌سیدنی با نمایش فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه از ۳ تا ۶ شهریور ۱۴۰۱ برابر با ۲۵ تا ۲۸ آگوست ۲۰۲۲ در محل جشنواره و سپس در دیگر نقاط استرالیا به نمایش درآمد و روز ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ برابر با ۳ سپتامبر ۲۰۲۲ به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است