«بر زلال مهتاب» به دنبال سرمایه‌گذار است/ ساخت دو مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
رهبر قنبری در گفتگو با صبا:

«بر زلال مهتاب» به دنبال سرمایه‌گذار است/ ساخت دو مستند

رهبر قنبری درباره وضعیت فیلم «بر زلال مهتاب» و دو مستند خود که به تازگی ساخته است، توضیح داد.

رهبر قنبری

رهبر قنبری نویسنده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت فیلم «بر زلال مهتاب» که اواخر اردیبهشت پروانه ساخت خود را دریافت کرد، گفت: فیلم «بر زلال مهتاب» که تهیه‌کنندگی آن را آقای مجید صدیقی برعهده دارند، به دلیل وجود مشکلات مالی و به نتیجه نرسیدن درباره سرمایه گذار وارد پروسه پیش تولید نشده است.

وی ادامه داد: تهیه‌کننده فیلم به دنبال جذب سرمایه و توافق با سرمایه‌گذار است اما متاسفانه تا الان نتیجه ای حاصل نشده است. با سازمان سینمایی فارابی هم برای پشتیبانی صحبت هایی شده است که تا همین الان که با شما صحبت می کنم نتیجه ای به دنبال نداشته است.

کارگردان فیلم «روییدن در باد» در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به ساخت دو مستند توضیح داد: دو فیلم مستند بلند دارم که فیلمبرداری هر دوی آنها تمام شده است. «تاجر عاشق» یکی از آنهاست که با همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته شده است. این مستند به زندگی حاج مهدی دریانی که یکی از کارآفرینان مهم و معتبر و بنیانگذار محله دریان نو و مناطقی مانند ستارخان، باقرخان و بخش‌هایی از شهرک اکباتان در تهران است، می‌پردازد.

به گفته وی، تدوین مستند «تاجر عاشق» تمام شده است.

وی افزود: در دومین مستندی که فیلمبرداری آن را به اتمام رسانده ام با عنوان «کتاب سازی و کتاب سوزی» به موقعیت ناشران، نویسنده ها، ماهیت و موقعیت کتاب، مولف و… می پردازم. متاسفانه کتاب های بسیاری بی هویت و تعداد کمی از آنها دارای هویت هستند و سرنوشت اکثر آنها به بازیافت ختم می شود.

کارگردان مستند «آینه های غبار گرفته» درباره حضور و شرکت در جشنواره ها بیان کرد: هیچ وقت در زمان ساخت و تولید به جشنواره فکر نمی کنم و تمام تمرکز خود را روی تولید باکیفیت اثر می گذارم. هرگز اینطور نبوده و نخواهم بود که از همان ابتدا به فکر جشنواره ای، چه داخلی و چه خارجی باشم.

رهبر قنبری در پایان گفت: اساسا جشنواره حاشیه است و به یاد ندارم که هنگام ساخت یک فیلم به حضور در جشنواره ای فکر کرده باشم. نکته پایانی که می خواهم بیان کنم این است که کتاب نماینده هویت ماست که متاسفانه با تولیداتی که در حال حاضر می بینیم نماینده مبتذل ما شده است که اصلا شایسته و درست نیست.

بیشتر بخوانید

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به مهرماه نمی‌رسد/ بررسی زمان و مکان برپایی

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است