«بی‌نشان» به روند بهبود جسمانی من کمک کرد/ قصه یک رزمنده‌ از جبهه تا مبارزه با فساد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۵
رضا ایرانمنش در گفتگو با صبا:

«بی‌نشان» به روند بهبود جسمانی من کمک کرد/ قصه یک رزمنده‌ از جبهه تا مبارزه با فساد

رضا ایرانمنش درباره ایفای نقش در سریال «بی‌نشان» باتوجه به مشکل جسمانی که داشت، توضیح داد.

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره حضور خود در سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی که این شب ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود، اظهار کرد: یک سال‌ونیم پیش شرایط جسمانی من به گونه‌ای بود که امکان راه رفتن نداشتم. در همان ایام راما قویدل از من برای حضور در سریال «بی‌نشان» دعوت کرد، ابتدا در پذیرش کار تردید داشتم زیرا فکر نمی‌کردم با این وضعیت جسمانی قادر به انجام کار باشم اما با لطفی که راما قویدل کارگردان مجموعه به من داشت، همیاری‌های لازم به عمل آمد تا بتوانم در این سریال بازی کنم.

وی افزود: جا دارد از راما قویدل تشکر کنم چون در شرایطی که داشتم، کمتر فیلمسازی حاضر می‌شد، نقشی را به من بدهد ولی کمک‌های این فیلمساز باعث شد که روند بهبودی من هم تسریع شود زیرا با انرژی که از عوامل سریال گرفتم، حتی عصایی را که زیر بغل داشتم کنار گذاشته و جلوی دوربین رفتم. جالب است بدانید که به واسطه حضورم در سریال «بی نشان» چند کار دیگر هم به من پیشنهاد شد و در آنها حاضر شده و بازی کردم. البته این روزها نقش‌هایی که می‌پذیرم کوتاه است زیرا قوای جسمانی‌ام این اجازه را نمی‌دهد که کار طولانی مدت را قبول کنم.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال «بی‌نشان» گفت: شخصیتی که بازی کردم به شخصه پسندیدم ولی در اولویت اول چون قصه زیبا بود و همچنین خواستم که به نوعی خودم را محک زده باشم در «بی‌نشان» حاضر شدم. در این کار نقش رزمنده‌ای را بازی می‌‌کنم که بعد از جنگ تغییر می‌کند.

وی درباره کیفیت این سریال بیان کرد: فرصت نداشتم که همه قسمت های سریال را تماشا کنم اما از همان چند قسمت که دیدم می‌توان متوجه شد که کار کیفیت بالایی دارد، چون هم کارگردانی بسیار خوب است و هم اینکه بازی‌ها از جمله هنرنمایی پرویز فلاحی‌پور و مهدی فقیه بسیار زیبا هستند.

ایرانمنش با بیان اینکه «بی‌نشان» به معضلات اجتماعی نظر داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی خط قرمزها نمی‌گذارند به معضلات اجتماعی نگاه صحیحی داشته باشیم اما با این وجود سریال توانسته است به درستی مسائل موجود در جامعه را بیان کند. این مجموعه روایتگر قصه رزمنده‌ای است که در زمان جنگ با اسلحه به مبارزه با دشمن برخاست و در زمان حال نیز اسلحه‌، قلمش است تا بتواند به واسطه آن معضلات جامعه را بیان کند.

این بازیگر در پایان در پاسخ به اینکه برنامه‌های نمایشی تا چه حد می‌توانند نمایانگر مشکلات جامعه باشند، بیان کرد: در همه دنیا اگر بخواهند به مسائل و مشکلات اجتماعی به صورت ریشه‌ای نظر کنند از رسانه‌ها و برنامه‌های نمایشی به عنوان یکی از اهرم‌های تاثیرگذار استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر بتوانیم در سریال‌ها و فیلم‌ها به موضوعات روز جامعه نظر کنیم، جواب خوبی خواهیم گرفت، به عنوان مثال در «بی‌نشان» نشان داده می‌شود که در جامعه هر یک از ما مسئول هستیم و به تبع آن یک کارمند می‌تواند با کار خوب خود ابزاری برای پیشرفت باشد و کارمند دیگر با کم کاری در خلاف این جهت عمل کند.

پرویز فلاحی‌پور، نیوشا ضیغمی، قاسم زارع، مجید واشقانی، مریم کاویانی، سعید زارعی، نسرین نکیسا، مالک سراج، توماج دانش بهزادی، رضا مولایی، نیلوفر پارسا، پویان گنجی، امیر سفیری، مهری آل‌آقا، رهام تدریسی، نیما توکلی، بهروز قادری، مرتضی زارع، سینا قاسمی و رضا ایرانمنش، اتابک نادری با معرفی هلن نقی‌لو، امیررضا زرین‌بخش با حضور اکبر رحمتی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه، سوسن مقصودلو و با هنرمندی رضا توکلی، احسان امانی، حسن اسدی، محمدصادق ملک، بهار نوحیان گروه بازیگران «بی‌نشان» را تشکیل می‌دهند.

عوامل این سریال تلویزیونی نیز عبارتند از کارگردان: راما قویدل، تهیه‌کننده: مرتضی رزاق‌کریمی، مجری طرح: محمدسعید وزیری، نویسندگان: آزیتا ایرایی و مهدی حمزه، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، تدوین: بابک رضاخانی، موسیقی: فردین خلعتبری، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرام‌پور، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی، مدیر تولید: سیدامیر سیدابراهیمی، صدابردار: امید قربانی، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر برنامه‌ریزی: امیر جاویدنیک، طراح جلوه‌های تصویری: امیر ولی‌خانی، دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی،  منشی صحنه: سودابه صفری، عکاس: کیوان کشاگر و علی رزاق کریمی، طراح بدل‌کاری: امیرحسین خنجری.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است