مریخ برایم جایی شبیه زمین است/ یک توضیح درباره دکورهای «روزی‌روزگاری مریخ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
امیر نوروزی در گفتگو با صبا:

مریخ برایم جایی شبیه زمین است/ یک توضیح درباره دکورهای «روزی‌روزگاری مریخ»

امیر نوروزی درباره ایفای نقش در سریال «روزی روزگاری مریخ» گفت و جزئیاتی از روند تولید این مجموعه را توضیح داد.

امیر نوروزی بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره همکاری با سریال «روزی‌روزگاری مریخ» به کارگردانی پیمان قاسم خانی و محسن چگینی و نویسندگی پیمان قاسم خانی که در حال حاضر از پلتفرم های فیلیمو و نماوا پخش می شود، گفت: خوشحالم که در این پروژه هستم و تجربه خوبی با پیمان قاسم خانی و بازیگران دیگر داشته ام. ما همه در کنار یکدیگر کار می کنیم و روابط خوبی داریم، نکات زیادی را یاد می‌گیریم، لذت می بریم و برای «روزی روزگاری در مریخ» زحمت می کشیم.

این بازیگر درباره ارایه سریالی کمدی به مخاطب توضیح داد: در این سریال سعی کردیم کمدی‌ای که ارائه می‌کنیم مبتذل و سطح پایین نباشد و طنزی متناسب با جهانی که برای مخاطب تعریف کرده ایم، داشته باشیم اما متاسفانه مخاطب کمدی در این روزها فقط به شوخی‌های جنسی، کلامی یا بدنی و یا شوخی‌های دست چندم سیاسی می خندد که هیچ کدامشان هیچ ثمره‌ و پیشرفت اجتماعی ندارند.

او که نقش اسی را در «روزی‌روزگاری مریخ» دارد از ارتباط خودش با نقش و حال و هوای سریال نیز اینگونه گفت: با دنیای این سریال ارتباط خوبی دارم و باید کم و زیادش را بپذیرم زیرا مکانی است که در آن زندگی می کنم. شاید مریخ برای مخاطب پیچیده باشد اما برای من جایی معمولی مثل همین زمین است.

این بازیگر درباره رسیدن به نقش اسی و باورپذیری آن اظهار کرد: فیلمنامه بیش از هر چیزی به بازیگر در رسیدن به نقش کمک می‌کند، البته کشف جزئیات نقش برعهده بازیگر است. شخصیت اسکندر یا همان اسیِ مودب، قانونمند، ترسو، خجالتی و تو سری‌خور است، او با وجود اینکه باهوش تر از بقیه است نمی تواند حقش را بگیرد و هیچکس او را جدی نمی‌گیرد. من سعی کردم همه ویژگی های شخصیت اسی را در رفتارم لحاظ کنم و او را در موقعیت‌هایی که قرار می گیرد، هرچند دور از زندگی واقعی و شخصی خود، درک کنم. در واقع نقاط ضعف اسی نقطه مهمی در کمدی است زیرا باعث کاریزماتیک شدن کاراکتر می شود.

بازیگر «می‌خواهم زنده بمانم» درباره نقدی که به دکورهای «روزی‌روزگاری مریخ» وارد شده بود و می گفتند که سریال را مانند کار کودک کرده است، تصریح کرد: این سریال نمایی از چهارصد سال بعد است. پرداختن به آینده تخیل است و ما هرآنچه را که تصور کنیم، خواهیم ساخت چه ساده چه پیشرفته. پیشرفت تکنولوژی نیز به همین شکل رخ داده است، در گذشته هرآنچه که می خواستند بسازند به تاریخچه‌اش مراجعه می‌کردند تا ببینند چه چیزی شبیه به آن ساخته شده است و رنگ دکورها و نمای آنها در سریال ما به همین دلیل تداعی‌کننده کار کودک است زیرا که از خانه های ساده زمین الهام گرفته است.

نوروزی اضافه کرد: در هر پروژه‌ای که کار کنید متوجه می شوید، طراحی دکور و لباس جزو بخش هایی هستند که بودجه کمتری را به آن‌ها اختصاص می دهند ولی این قطعا درست نیست و پروژه ای که می خواهد دنیای جدیدی را به تصویر بکشد، نیازمند تجهیزات جدید و به‌روز است و باید از دکورهای گران‌تر و پیشرفته‌تری استفاده شود اما نبودن عناصر و قیمت بالای آن‌ها برای سازندگان به صرفه نیست. ایجاد چنین فضایی، انتخابی‌ست که سازندگان این سریال کردند و به میزان سرمایه موجود، سعی در انجام بهترین ها بوده است. 

او در ادامه از کارهای جدید خود خبر داد: سه فیلم سینمایی در دست دارم که فعلا پخش آن‌ها متوقف شده است و امیدوارم زودتر مشکلشان حل شود، همچنین در پایان ماه شهریور ۱۴۰۱ تئاتری را در سالن ایرانشهر روی صحنه می بریم و پس از پایان این دو پروژه قصد دارم نمایشنامه ای را که خود نگاشته ام بر صحنه ببرم.

امیر نورورزی در پایان عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر با پیشرفت فضای مجازی وضعیت تولیدات به گونه‌ای است که جامعه‌ برای هنرمند ذائقه می سازد و خلاقیت هنرمندان را در سطح یک اینستاگرامر پایین می آورد، در نتیجه برای بهبود وضعیت باید تدبیری اندیشید و تلاش کرد. نکته دیگر اینکه باید رویکرد پخش سریال های کمدی در پلتفرم ها عوض شود زیرا که تجربه نشان داده است هفته ای یک روز برای پخش سریال کمدی کم است و پخش این ژانر باید هر شب باشد و یا در ایام های ویژه مانند ماه رمضان و … پخش شود تا مخاطب کاراکترها را عضوی از خانواده خود بداند و دوستشان داشته باشد، حتی می توان مدت پخش سریال های کمدی را ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کرد اما حداقل هفته ای سه قسمت از آن پخش شود.

عکس ها از کوروش جوان است.

پگاه زارعی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است