صدای «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» را بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۸

صدای «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» را بشنوید

نسخه صوتی کتاب «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی از سوی انتشارات نوین کتاب گویا منتشر و رونمایی می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی نوین کتاب گویا، کتاب «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی که پیش‌تر در انتشارات معین منتشر شده است، در تابستان سال ۱۴۰۱ در قالب یک اثر صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این اثر با صدای نادر فلاح بازیگر کرمانی، روایت شده و پیروز ارجمند، آهنگسازی آن را انجام داده است.

«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» در سال ۱۳۵۹ کتاب برگزیده شورای کتاب کودک شد و دیپلم افتخار IBBY (دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) و رییس هیات داوران جایزه جهانی هانس‌کریستین اندرسن ۱۹۸۰ را هم به دست آورد. همچنین، این اثر کتاب منتخب کریاما پاسیفیک‌ریم ۲۰۰۰ (دانشگاه سانفرانسیسکو) نیز بوده است.

«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» داستان آدم‌های چند دهه پیش است که در شهر کرمان زندگی می‌کردند و ارتزاق آنها از راه قالی‌بافی تأمین می‌شد. نوع فرهنگ حاکم بر مردمان آن دوره و همچنین جریان‌های اقتصادی و تجاری آن زمان، ظلم آشکاری را در حق کودکان و نوجوانان و جوانان قالی‌باف روا می‌داشته که حقیقت آن از چشم مرادی کرمانی پنهان نمانده. او با قلم زیبای خود دو داستان مجزا اما مشابه از نظر حال و هوا و میزانسن را به نگارش درآورده که در کنار یکدیگر، تصویر گویا و به شدت متأثرکننده‌ای از قالی‌باف‌های آن دوره نمایان می‌کند.

انتشارات نوین کتاب گویا برای تهیه و تولید نسخه صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» به سراغ گوینده‌ای رفته که با لهجه کرمانی آشنا باشد و بتواند سبک خاص گفتاری شخصیت‌های متعدد این داستان را هنگام خواندن اثر نیز نشان دهد. از طرفی، پیروز ارجمند آهنگساز، برای ساخت موسیقی این اثر از سازهای تار، عود، کمانچه، ویلن، سنتور، دف و آکاردئون استفاده کرده است تا احوال قالی‌باف‌ها را بهتر نشان دهد.

کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی با صدای نادر فلاح و آهنگسازی پیروز ارجمند، در ۳ ساعت و ۵۸ دقیقه، در نوین کتاب گویا منتشر شده است.

این اثر روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه دوست واقع در خیابان عباس کیارستمی، با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی، نادر فلاح، پیروز ارجمند و جمعی از گویندگان نوین کتاب گویا رونمایی می‌شود.

حضور در این مراسم، برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است