راه‌یابی انیمیشن «نهنگ سفید» به پنج جشنواره خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴

راه‌یابی انیمیشن «نهنگ سفید» به پنج جشنواره خارجی

فیلم انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران در پنج جشنواره جهانی در کنار پویانمایی‌هایی از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، پویانمایی «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران به‌ عنوان نماینده ایران در سیزدهمین دوره‌ جشنواره‌ یک کشور، یک فیلم که در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ در کشور فرانسه برگزار می‌شود، با ۴۱ فیلم کوتاه از کشورهای دیگر رقابت خواهد کرد.

همچنین این فیلم کوتاه انیمیشن در اولین دوره‌ جشنواره نویگراد (۵ تا ۷ شهریور در شهر نویگراد کرواسی)، دومین دوره‌ جشنواره کورسال (۲۱ شهریور تا ۸ مهر در شهر سن‌سباستین اسپانیا)، ششمین دوره‌ جشنواره‌ مالاتستا ( ۲ تا ۸ آبان در شهر چسنای ایتالیا) و دوازدهمین جشنواره‌ آرلینگتون ( ۱۲ تا ۱۵ آبان در شهر آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا) حضور خواهد داشت.

انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» که موضوعی ضد جنگ و فارغ از ملیت و قومیت دارد، درباره پیرمردیست که در جستجوی یافتن دوستانش که سال‌ها پیش، آنها را در یک حمله هوایی از دست داده، است. «نهنگ سفید» تنها نشانه‌ای است که او دارد.

عوامل این انیمیشن عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن. پخش بین‌الملل: فهیمه (رها) پورقاسم، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است