«علامت» برنامه‌ای درباره مفاسد یزدید است/ سعی کردیم تاریخ را درست روایت کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲
سیدمجید اکرمی در گفتگو با صبا:

«علامت» برنامه‌ای درباره مفاسد یزدید است/ سعی کردیم تاریخ را درست روایت کنیم

سیدمجید اکرمی تهیه کننده برنامه «علامت» که از شبکه دو سیما پخش می شود، جزئیاتی را عنوان کرد.

سیدمجید اکرمی تهیه کننده برنامه «علامت» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این برنامه که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به کارگردانی مصطفی ملوان و سردبیری مهدی زنگنه از شبکه دو سیما پخش می‌شود، عنوان کرد: شبکه دو سیما در ماه محرم با زحمات و ایده های حجت الاسلام شیخ محسن قنبریان، دست به تولید اثری زد که محوریت آن نهضت سیدالشهدا و خطبه های او درباره یزید فاسق است. ما با برپایی این برنامه سعی کردیم با این فسوق چه در زمینه اجتماعی و چه زمینه فردی مبارزه کنیم و به مخاطبان راه حل ارائه دهیم.

او درباره کلیت برنامه «علامت» گفت: فصل اول برنامه «علامت» در ۱۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای ساخته شده است که ۶ قسمت نخست آن به ابعاد فسق یزیدی و تاثیرات آن بر جامعه می پردازد و در قسمت های باقی مانده، راه حل های مقابله با آنها را در ارکان خانوادگی و فردی به منظور داشتن زندگی عفیفانه ارائه می هد.

اکرمی درباره حال و هوای این برنامه عنوان کرد: در بخش اول برنامه که توسط حجت‌الاسلام قنبریان به صورت مونولوگ، ارائه محتوا می شود و مهمترین نکات آن با مکمل گرافیکی به نمایش در می آید؛ چارچوب بحث آن قسمت بیان می‌شود. سپس گفتگویی با نخبگان و دانشجویان حول میزگردی، ابعاد مختلف موضوع آن روز مورد بررسی قرار می گیرد.

تهیه کننده برنامه «آیینه خانه» درباره ویژگی «علامت» توضیح داد: وجه تمایز این مجموعه داشتن نگاهی نو و موشکافانه ای به بحث های تاریخی و قیام سیدالشهدا است. پیاده کردن درست تاریخ در تلویزیون با زحمت زیادی مواجه است اما توانستیم پس از اصلاحات زیاد، بدون تحمیل قضاوت شخصی، تحلیلی امروزی داشته باشیم و تاریخ را شفاف بیان کنیم.

اکرمی ادامه داد: این برنامه علاوه بر مباحثه و گفتگو از بخش‌های مختلف موشن گرافی نیز بهره می‌برد، مثلا ما در «علامت» به روش داستانی، از یک پلان برای مخاطب تصویر ۳ فریمی ارائه می دهیم، همچنین آیتم دیگری هم با عنوان «بازی با جملات» داریم که با استقبال رو به رو شده است و همه این ها از ویژگی های برنامه هستند.

او درباره چالش های ساخت این مجموعه اظهار کرد: اصلی ترین مشکل ما بیان تاریخ بود، زیرا باید مباحث فشرده و کوتاه آماده می شد تا برای این ایام به پخش برسد  همچنین هماهنگ کردن ضبط برنامه با حجت الاسلام قنبریان سخت بود زیرا که خودشان جلسات خصوصی، منبر و سفرهای کاری از قبل هماهنگ شده داشتند داشتند و تصویربرداری در استودیویی که ۴۰ نفر از عوامل در آن حضور دارند، کار ایشان را سخت می کرد اما خوشبختانه با داشتن چند دوربین متحرک توانستیم جریان سیال این برنامه را با تکنیک های فیلمبرداری به انجام برسانیم.

اکرمی درباره ساخت فصل های دیگر این برنامه در ایام محرم و صفر سال های آینده  تصریح کرد: ما به دنبال نشانه هایی مختص تقویم و قیام سیدالشهدا نیستیم تا مطلبی را ارائه دهیم بلکه با پرداختن به موضوعات دیگر تاریخی، چه در مناسبت های مشخص و غیره می توانیم برنامه بسازیم. ناگفته نماند که قصدش را هم داریم.

این تهیه کننده در پایان گفت: برنامه «علامت» با شعار ایهام دار، «یزیدی که بود حسینی که هست»، از ۱۲ شهریور پخش خود را آغاز کرده است و تا ۲ شب مانده به اربعین حسینی بر آنتن می رود. بازپخش این برنامه فردای هر قسمت، ساعت ۸:۰۰ و ۱۴:۱۵ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است