رادیو اربعین خادم رسانه‌ای افراد در پیاده‌‌روی اربعین است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵
در گرامیداشت فعالیت رادیو اربعین مطرح شد؛

رادیو اربعین خادم رسانه‌ای افراد در پیاده‌‌روی اربعین است

گرامیداشت هشتمین سالگرد فعالیت رادیو اربعین عصر امروز ۱۴ شهریور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، عصر دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ گرامیداشت هشتمین سالگرد فعالیت رادیو اربعین در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آیین گرامیداشت هشتمین سالگرد رادیو اربعین با تلاوت آیات قرآن کریم، پخش سرود ملی ایران و تیزری از پیاده روی اربعین آغاز شد.

در ابتدای این همایش، تیمور کوشکی گوینده رادیو ضمن تمجید از حاج قاسم سلیمانی با اشعاری به حاضران در مجلس عزاداری حسین (ع) خوش آمد گفت و از جواد تشکری مدیر رادیو اربعین دعوت کرد که به صحنه بیاید و سخنرانی کند.

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین عنوان کرد: خداراشکر که سالی دیگر به عمر نوکری ما در پیگشاه امام حسین اضافه شد.

او افزود: از روز اول فعالیت رادیو اربعین در سال ۱۴۰۱ حداقل روزی ۲ ساعت توانستیم به مدد همکاران با کربلا ارتباط زنده داشته باشیم و همکاران را به پیاده روی اربعین اعزام کنیم، البته همچنان ماموریت همکاران ما ادامه دارد و جمعی به زودی به آن ها اضافه می شوند و از نجف اشرف تا کربلا مستقر خواهند شد.

تشکری اظهار کرد: این بار از کاظمین و سامرا هم اخبار خواهیم داشت و اولین سالی است که برنامه ای ویژه بانوان با عنوان «بانوی حرم» داریم که آن را سراسر خانم ها اداره می کنند. این مجموعه به تهیه کنندگی نیکا نیک‌فر است و اجرای ویژه کودکان و نوجوانان توسط شیده معاونی انجام می شود و خوشبختانه آنها ارتباط خوبی با بانوان، کودکان و نوجوانان گرفته اند.

او در پایان تصریح کرد: ما سعی کرده ایم صدای زائران باشیم و تا جایی که امکان دارد مشکل گشایی کنیم، من از راهیان عشق خواستارم با سامانه ای که در اختیارشان است، تنهایمان نگذارند تا بتوانیم شایسته‌تر درخدمتشان باشیم.

در ادامه این گرامیداشت، سیدحسین شریفی با دکلمه ای عاشورایی احمد صالحی نماینده رییس جمهوری را بر صحنه دعوت کرد.

حجت الاسلام صالحی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری را به حاضران گفت: رییس جمهوری امسال توفیق حضور در مراسم اربعین را ندارند اما در تمام این سال ها همراه با مردم در مسیر نجف و کربلا میراث دار پیاده‌روی اربعین بوده‌اند.

او ادامه داد: مراسم پیاده‌روی اربعین مردمی است و دولت مردمی وظیفه دارد که تسهیل کننده و تسریع کننده این پیاده‌روی باشد. نظام جمهوری اسلامی اقداماتی برای برگزاری این مراسم جهانی انجام داده است و با بسیاری از دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها در راستای خدمت‌رسانی آسان و ارزان مذاکره کرده‌ایم، البته در مراسم اربعین هیچ جایگاهی به جز خود مردم نمی توانند مدیریت کنند و درواقع مردم در کشورهای اسلامی خودشان این مراسم را برگزار می کنند. مرکز ارتباط مردمی پیگیری امور را به دست گرفته است و برای رسیدگی به شکایت ها به صورت میدانی مشکلات زائران را برطرف می کند، همچنین مکاتباتی با مرزها و استان ها و وزارتخانه ها انجام دادیم و آن‌ها را به خط کردیم و گزارش آنها به ریاست جمهوری داده می شود و مشکلات احتمالی عزیزان پیگیری می شود.

صالحی در پایان گفت: تحقق اهداف تمدن اسلامی و مهدوی دغدغه نهاد ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری است.

شاهید مظفری قائم مقام صدای جمهوری اسلامی ایران در ادامه این مراسم به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: به عزیزانی که شبانه روزی تلاش کردند، خداقوت می گویم و این توفیقی است که نصیب همکاران ما در معاونت صدا شده است که مثل نگین انگشتر می درخشند.

او افزود: در مجموع فعالیت هایی که در حوزه صدا اتفاق می‌افتد، اخلاص جواد تشکری و همه همکارانی که تلاش می کنند تا این اتفاق در این حرکت بین المللی و تمدن‌ساز رقم بخورد، باعث جذب مخاطب می شود. در دوره تحولی صداوسیما بخشی زاده به صورت خاص بر حرکت تمدن‌ساز اربعین انرژی بخشید و یقینا این حرکت باعث برکت خواهد شد.

مظفری خاطرنشان کرد: رادیو اربعین همراه با مخاطب از قبل از حرکت با او همراه می شود و او را در این سفر همراهی می کند تا وقتی که بازگردد. رادیو اربعین به عنوان خادم رسانه ای حامی افرادی‌ست که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، همچنین رادیو اربعین مسائل حساس و کلیدی را حل کرده است و رسالت خودش را به عنوان صدای مردم محقق کرده است.

شیده معاونی مجری رادیو و تلویزیون در ادامه بر صحنه آمد و گفت: از سال ۱۳۵۹ درحالی که خودم کودک بودم درکنار بچه ها برای کودکان برنامه اجرا کردم و الان فرصت این را دارم که در برنامه «بانوی حرم» برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا کنم و شنونده خاطرات آنها از سفرشان همراه خانواده به کربلا باشم و میزبان مهمانانی باشم که به پیاده روی اربعین رفته بودند.

در ادامه، گروه سرودی به سرپرستی عباس صادقی به مناسبت شهادت حضرت رقیه سرود خواندند و در پایان کوشکی با روایتی حسینی از مهمانان خداحافظی کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است