مخاطب این بار مرا با لیلای «راز ناتمام» شناخت/ تجربه کار در کرونا

نگین معتضدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره ایفای نقش در سریال «راز ناتمام» به کارگرانی امین امانی و به نویسندگی سیدجلال الدین دُری که از شبکه یک سیما پخش شد، عنوان کرد: نقش لیلا و دنیایش برایم جذاب بود، زیرا که دچار چالشی می شدم و آن هم رازداری بود. با خودم فکر می کردم که این شخص چگونه و چقدر می تواند برای حفظ امنیت کشور، همسر و خانواده اش موضوعی را که با او مطرح می کنند با کسی در میان نگذارد. لیلای داستان تصمیم می گیرد که چیزی به همسر مامور امنیتش نگوید و با آن گروهی که به ظاهر می خواهند به او و خانواده اش کمک برسانند، همکاری کند.

این بازیگر سینما درباره دنیای لیلا در «راز ناتمام» اظهار کرد: لیلا شخصیت مستقلی در زمان حال این سریال است، او درگیر اتفاقاتی که به واسطه شغل همسرش برایش پیش می آید، است. او همچنین درگیر مسائل زندگی خود همچون ارائه پایان نامه و ارتباط فرزند و همسرش است زیرا حس می کند فاصله ای بین فرزند و همسرش رضا افتاده است و می خواهد این روابط را اصلاح کند.

معتضدی ادامه داد: او آدمی متفکر است و سکوت های او به خاطر فکرهایی است که در سرش می گذرد برای همین باید بر سکوت های لیلا فکر می شد زیرا او در لحظه به چندین مورد فکر می کند مثلا هم به همسرش و موقعیتی که در آن قرار گرفته است فکر می کند و همزمان پیام هایی را که از شخصی ناشناس به دستش رسیده، تحلیل می کند. در آمدن سکوت های لیلا می توانست شخصیت او را کامل و مرا در رساندن به نقش لیلا کمک کند.بازیگر «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» درباره رسیدن به نقش همسر رضا و باورپذیری آن گفت: هر بازیگری یک فرمولی برای درک شخصیتی که می خواهد آن را ایفا کند، دارد و با مدل خودش سعی می کند به نقش نزدیک شود. به شخصه هنگامی که بازی در نقشی را می پذیرم، یک دور کامل فیلمنامه را می خوانم، نقش را مطالعه می کنم و اتفاقات پیش رویش را تحلیل می کنم اما دیگر تا روز فیلمبرداری متن را باز نمی کنم.

او افزود: بیشتر سعی می کنم در روزمره به شخصیت لیلا فکر کنم، مثلا هنگامی که به گلدان هایم آب می دهم به این فکر می کنم که اگر او اینجا بود چه کار می کرد، چطور راه می رفت و چگونه به گل ها آب می داد.

نگین معتضدی درباره تجربه جدیدش در فرآیند تولید تصریح کرد: جدیدترین و مهمترین مساله ای که تا به حال تجربه آن را در روند فیلمبرداری هایم نداشتم، معضل کرونا بود. ما برای تصویربرداری نمی توانستیم از ماسک استفاده کنیم و حتی با وجود ۳۰ نفر در یک انبار خیلی کوچک نمی شد در روند توقف بیندازیم. به خاطر می آورم در سکانسی بازیگر مقابلم کرونا داشت و متاسفانه ما هم فقط همان روز لوکیشن را داشتیم پس ناگزیر به کارمان ادامه دادیم، او با وجود بیماری اش و من با ترس از کرونا.او درباره مبتلا شدنش به کرونا در پروسه «راز ناتمام» اظهار کرد: به شدت درگیر بیماری کرونا شدم اما خوشبختانه یا متاسفانه زمانی این ویروس به سراغم آمد که تصویربرداری از قسمت هایی که من باید در آنها حضور پیدا می کردم به پایان رسیده بود و ۳۰ روز با من کاری نداشتند.

معتضدی درباره آثاری که اکنون در آنها ایفای نقش می کند، تصریح کرد: چند فیلمنامه پیشنهاد شده بود که یکی از آنها به قلم فریدون حسن پور بود و علی رغم این که علاقمند بودم در این اثر حضور داشته باشم اما متاسفانه به دلیل این که حدود۹۰٪ آن در شهرستان فیلمبرداری می شد، نتوانستم فرصت همکاری داشته باشم با اینکه تجربه تصویربرداری و زندگی یک ساله در دیلمان لاهیجان را با فیلم «کلوخ باران» داشتم اکنون درگیر برنامه های زنده هستم به امید خدا در پاییز کار جدید را آغاز می کنم.

او از حسی که «راز ناتمام» برایش رقم زده است، عنوان کرد: بعد از مدت ها، کاری از تلویزیون از من پخش می شود که بعد از «ویلای من» دیدم که مخاطبان آن را دنبال می کنند و مانند همان وقت هایی که من را به نام هنگامه می شناختند الان هم مرا می بینند می گویند، لیلا و این برای من خوشایند است.

نگین معتضدی در پایان عنوان کرد: فکر می کنم ما بیننده تلویزیون را از دست دادیم، این درست نیست که می گویند مردم تلویزیون نگاه نمی کنند. مردم کار خوب را نگاه می کنند فقط این مهم است که فیلمنامه خوب باشد. دلم می خواهد این اتفاق هایی همچون «راز ناتمام» در صداوسیما ادامه پیدا کند و بتوانیم جذب مخاطب را همچنان ادامه دهیم. صداوسیما ابزاری در فرهنگسازی و آموزش جامعه است، اگر این رسانه و مخاطبانشان را از دست دهیم نباید از تهاجم فرهنگی ناراحت باشیم زیرا ما اصلی ترین راه تهاجم فرهنگی را برایشان باز کرده ایم. امیدوارم سریال های جذاب زیادی ساخته شود و مردم پرو پا قرص، سریال های تلویزیونی ببینند.

انتهای پیام/