انیمیشن‌های ما در دنیا حرف‌ برای گفتن دارند/ تغییر مدیران باعث کند شدن پیشرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۴
ملیحه غلامزاده در گفتگو با صبا:

انیمیشن‌های ما در دنیا حرف‌ برای گفتن دارند/ تغییر مدیران باعث کند شدن پیشرفت

کارگردان و انیماتور درباره وضعیت فیلمش با نام «کلاف» و انیمیشن ایران و لزوم حمایت مدیران از این حوزه توضیح داد.

ملیحه غلامزادهملیحه غلامزاده کارگردان و انیماتور در گفتگو با خبرنگار سینماییصبا درباره وضعیت انیمیشن «کلاف» که بهترین فیلم یازدهمین دوره جشن بزرگ انیمیشن ایران شده است، گفت: «کلاف» همچنان در جشنواره‌های مختلف در حال گردش است و مسیر خود را طی می‌کند و همچنین درباره اکران آنلاین نیز در دی ماه سال گذشته فیلم «کلاف» این نوع اکران را نیز تجربه کرد.

وی ادامه داد: هرچند به دلیل برخی مسایل و شیوع کرونا یک سال پخش و حضور در جشنواره‌های این فیلم متوقف شد اما با مشورت با یکی از دوستان، تصمیم گرفتم تا زمانی که «کلاف» فرصت دارد، بگذارم شانس خود را امتحان کند و خودش مسیر خودش را پیدا کند.

انیماتور «ملکوت» درباره نحوه همکاری در پروژه‌های دیگر بیان کرد: درباره پروژه‌های دیگر که به عنوان انیماتور پیشنهاد همکاری داده می‌شود، اول از همه این برایم مهم است که تکنیک کار به حوزه کاری من نزدیک و مورد علاقه‌ام باشد و خود کارگردان نیز برایم اهمیت دارد. هنگامی که به عنوان انیماتور در پروژه‌ای حضور دارم هرچند دانستن داستان در بازسازی‌ها می‌تواند مهم باشد اما در حالت کلی اهمیت آن‌چنانی ندارد و دو موردی که در ابتدا عرض کردم برای پذیرش یک پروژه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

غلامزاده درباره وضعیت انیمیشن در ایران توضیح داد: خوشبختانه دوستانی که در حوزه انیمیشن فعال هستند در حال برداشتن قدم های بسیار بزرگی هستند و سریع پیش می روند. متاسفانه کرونا در این مورد تاثیر خود را گذاشت و مدتی کار و همه چیز را متوقف کرد اما در کل انیمیشن ما و به وِزه در بخش کوتاه حرف های بسیاری در دنیا برای گفتن دارد و با اکران موفق فیلم «پسر دلفینی» و فروش بین المللی خوبی که داشت، مشخص شد در زمینه بلند هم می توانیم کارهای مهمی انجام دهیم.

وی افزود: با وجود شرایط و موقعیت انیمیشن که عرض کردم متاسفانه به طور دائم با عوض شدن دولت ها، مدیران هم تغییر می کنند و این امر گاهی سرعت پیشرفت را کند می کند. از طرف دیگر مدیران کاملا اشراف دارند که انیمیشن ما چقدر جای پیشرفت دارد اما حمایت را برعهده دیگری می اندازند. این اتفاق درباره فیلم کوتاه هم وجود دارد و متاسفانه به این حوزه هم کمتر توجه می شود و تنها در جشنواره ها امکان دیده شدن دارند، البته به تازگی چند پلتفرم پخش و اکران فیلم کوتاه ها را آغاز کرده اند که این ها برای این دو حوزه یعنی انیمیشن و فیلم کوتاه که از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، کافی نیست.

ملیحه غلامزاده در پایان درباره کارهای جدید خود نیز گفت: هرازگاهی کارهایی را شروع می کنم اما باتوجه به اینکه کودک خردسال دارم، بیشتر وقت خود را صرف وقت گذاشتن با او می کنم و به محض اینکه فرصت مناسبی فراهم شود حتما کار خود را مجدد و به طور جدی شروع می کنم. در حوزه کاری ما علاوه بر بازخورد جامعه، حرف خودمان از جایگاه و منزلت مهم تری برخوردار است و در حقیقت ذهن ما آبستن موضوعی می شود و تا آن را متولد نکنیم آرام نمی گیرد.

فیلم «کلاف» به کارگردانی ملیحه غلامزاده و تهیه‌کنندگی سیدجواد حسینی نژاد تقریبا در جشنواره‌های مهم ایران شرکت کرده است و با حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به دریافت بیش از ۳۱ جایزه شده است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است