اولین نقد بر «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی؛ کمدی سیاهی که تراژدی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲

اولین نقد بر «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی؛ کمدی سیاهی که تراژدی می‌شود

جاناتان هالند در اولین نقد منتشر شده از «جنگ جهانی سوم» سیدی آن را فیلمی قانع کننده با بازی فوق العاده تنابنده توصیف کرد.

به گزارش صبا ، جاناتان هالند امروز ۷ سپتامبر ساعتی پیش در نشریه اسکرین دیلی درباره فیلم «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی نوشت: «جنگ جهانی سوم» فیلمی فرساینده و خسته کننده اما قانع کننده است، فیلم درباره این است که چگونه یکی از قربانیانِ زندگی ادای کسانی را که به او ستم کرده اند، در می آورد و می خواهد شبیه آنها شود. فیلم به گونه ای در بستر یک فیلم بدِ ساخته شده در مورد هولوکاست می گذرد.

این منتقد ادامه داد: ششمین ساخته هومن سیدی به صورت یک کمدی سیاه آغاز و در ادامه به تراژدی می رسد. سفری که با نقش آفرینی جذاب و خارق العاده محسن تنابنده در محوریت آن تجسم می یابد.

هالند با اشاره به کارنامه کاری سیدی نوشت:کارهای سیدی به طور معمول در ایران مورد تحسین واقع شده اند و حالا حضور این فیلم در کنار دیگر کارهای ایرانی حاضر در ونیز می تواند مقدمه ای برای دیدن شدن در عرصه بین المللی شود.

منتقد آمریکایی با اشاره به فیلمنامه کار تاکید کرد: فیلمنامه ظریف و کارشده این فیلم با یک صحنه کوتاه میان شکیب (محسن تنابنده) که همسر و فرزند خودش را در زلزله از دست داده است با لادن دختر ناشنوا (مهسا حجازی) آغاز می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است