مرگ سینماگر شناخته‌شده ژاپنی/ کارگردانی که ۴ بار به فستیوال کن رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹

مرگ سینماگر شناخته‌شده ژاپنی/ کارگردانی که ۴ بار به فستیوال کن رفت

کوبایاشی ماساهیرو کارگردان ژاپنی که چهار فیلمش را در جشنواره کن به نمایش درآورد، درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، کوبایاشی ماساهیرو کارگردان ژاپنی که چهار فیلمش در جشنواره کن به نمایش در آمده بود، روز ۲۰ آگوست در توکیو در ۶۸ سالگی از دنیا رفت. خبر درگذشت این سینماگر شب گذشته ۷ سپتامبر در رسانه های دنیا منتشر شد. علت مرگ کوبایاشی سرطان روده اعلام شد.

کوبایاشی ماساهیرو سال ۱۹۵۴ در توکیو به دنیا آمد. او کار خود را به عنوان خواننده فولک و فیلمنامه نویس کارهای سطح پایین تلویزیون ژاپن شروع کرد. در سال ۱۹۹۶ در سن ۴۲ سالگی اولین کار سینمایی خود را با نام «زمان بسته شدن» که فیلمی با بودجه شخصی مستقل و با داستان زندگی و عشق یک نویسنده الکلی بود، ساخت. فیلم در آن سال جایزه بزرگ جشنواره فیلم های فانتزی یوباری را از آن خود کرد.

فیلم های بعدی کوبایاشی به نام های «Kaizokuban Bootleg Film»، «مرد روی برف راه می رود» و «کُروشی» به صورت متوالی در سه دوره جشنواره کن در بخش های نوعی نگاه و دوهفته کارگردانان به نمایش درآمدند.

بزرگترین موفقیت سینمایی این کارگردان به فیلم سال ۲۰۰۵ «باشینگ» برمی گردد که درباره زن جوانی است که برای کمک به عراق جنگ زده می رود و در آنجا ربوده و سپس آزاد می شود. فیلم در جشنواره کن ۲۰۰۵ در بخش مسابقه اصلی به نمایش در آمد و ضمنا در جشنواره های دیگر دنیا چندین جایزه را دریافت کرد.

کوبایاشی ماساهیرو در سال ۲۰۱۷ آخرین فیلم زندگی اش را با عنوان «لیر روی کرانه» با حضور ستاره بزرگ سینمای ژاپن ناکادای تاتسویا که درباره مردیست که به زوال عقل دچار شده است، ساخت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است