اکران «تیزپا» در ایران منوط به نظر تهیه‌کننده است/ همکاری مجدد با ترکیه در «آکینجی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
کیانوش عابدی در گفتگو با صبا:

اکران «تیزپا» در ایران منوط به نظر تهیه‌کننده است/ همکاری مجدد با ترکیه در «آکینجی»

کیانوش عابدی درباره وضعیت فیلم سینمایی «تیزپا» و تمام پروژه‌های خود توضیح داد.

تیزپاکیانوش عابدی نویسنده و کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت انیمیشن سینمایی «تیزپا» به سفارش ترکیه گفت: در حال حاضر نسخه سینمایی «تیزپا» در مرحله صداگذاری و موسیقی قرار دارد و قرار است ۱۰ مهر فرش قرمز این فیلم در استانبول برگزار شود.

وی درباره اکران نسخه سینمایی این انیمیشن در ایران نیز بیان کرد: این اتفاق منوط به نظر و تصمیم تهیه‌کننده فیلم است و اگر اکران عمومی هم نداشته باشیم، احتمال دارد یک اکران خصوصی برای هنرمندان داشته باشیم.

تیزپا

عابدی درباره ساخت فیلم سینمایی «تیزپا» و تفاوت آن با نسخه سریال توضیح داد: سریال «تیزپا» در ۵۲ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای ساخته شد و هنگامی که سریال به اتمام رسید، متوجه شدیم که در شبکه‌های ترکیه پخش خوبی داشته و بازخوردهای خوبی از آن گرفتند به همین دلیل سفارش‌دهندگان فیلمنامه بلند ۸۵ دقیقه‌ای آن سریال را به ما ارایه دادند.

او افزود: درباره تفاوت با نسخه سریال هم باید بگویم که در نسخه سینمایی شخصیت علی کمی بزرگ‌تر شده است و چالش‌هایی را برای اینکه وارد المپیک شود پشت سر می‌گذارد. او به دلیل یک مصدومیت قدیمی در ابتدا کمی ناامید است اما برای رفع مشکل خود در خدمت استادی می‌رود که در کوهستان زندگی می‌کند و در نهایت وارد مسابقات المپیک شده و موفق به کسب عنوان قهرمانی می‌شود.

کارگردان انیمیشن «آلفابت» درباره پروژه انیمیشن کوتاه «تمشک» نیز گفت: کلیت این پروژه از این قرار است که کوهنوردی به امید اینکه بالای کوه تمشک پیدا کند از کوهی بالا می‌رود و در این میان اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که در آخرین لحظه تماشاگر را شوکه می‌کند. به امیدخدا اگر در ماه‌های اخیر شرایط مهیا شود با تهیه‌کنندگی «لایت باکس» استودیوی خودمان تولید این کار را آغاز و اگر بتوانیم آن را برای حضور در جشنواره‌های داخلی مهیا می‌کنیم.

وی درباره پروژه دیگر خود توضیح داد: یک سریال دیگر با نام «آکینجی» که مربوط به یک هیرو (قهرمان) است از طرف ترکیه پیشنهاد شده و مدت زمان آن ۵۳۰ دقیقه خواهد بود.

عابدی که قبل‌تر از همکاری در یک پروژه مربوط به کشور روسیه خبر داده بود، مطرح کرد: سریالی که به سفارش روسیه پیشنهاد شده بود، تنها بخش‌های لی‌اوت، رندر و انیمیت را ما انجام می دادیم که به پایان رسیده است.

تیزپا

کیانوش عابدی در پایان گفت: پروژه‌ای نیز از سمت یک نویسنده مطرح هالیوود به ما پیشنهاد شد که همچنان در کشمکش است و اگر به نتیجه برسد، اتفاق بسیار خوبی خواهد بود اما این را باید بگویم که به تازگی با شرکت سونی پیکچرز کانادا هم قراردادی برای یک سریال و فیلم کوتاه بسته‌ایم.

تیزپا

 

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است