مواجهه با خاطرات کودکی در «بیرون از زمان»/ بچه‌ها الگوی مجسمه‌ها شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷
پری‌دخت مشک‌زاد با صبا مطرح کرد:

مواجهه با خاطرات کودکی در «بیرون از زمان»/ بچه‌ها الگوی مجسمه‌ها شدند

پری‌دخت مشک‌زاد گفت که «بیرون از زمان» براساس خاطرات کودکی او شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های پری‌دخت مشک‌زاد به نام «بیرون از زمان» تا ۱ مهرماه در گالری اثر برپاست.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: ایده اصلی این مجموعه به خاطرات دوران بچگی من بازمی‌گردد و زمانی که مدرسه‌ها تعطیل می‌شد ما به فضای سبز و روستاها می‌رفتیم و لحظات خوشایندی داشتم که هرگز در سال های بعد در زندگی‌ام تکرار نشد. شیرینی آن لحظات همواره در وجود من قرار دارد.

این هنرمند ادامه داد: در بزرگسالی و هنگام مشغولیت‌های زندگی، آدم از فضای کودکی فاصله می‌گیرد و وقتی یک کار کودکانه انجام می‌دهد یا به خاطرات کودکی فکر می‌کند، گویا جانی دوباره می‌گیرد. این مجموعه نیز با همین مفهوم شکل گرفت.

او درباره وجود تضاد در کارهایش تصریح کرد: تضاد به طور کلی تم کارهای من است. ساخت مجسمه‌های بزرگ چیزی است که مجسمه‌‌سازها براساس کانسپت، متریال و محل ارائه انتخاب می‌کند. من نیز سال‌هاست که با این متریال توری فلزی و در حجم بزرگ کار می‌کنم.

مشک‌زاد در پایان خاطرنشان کرد: برای ساخت‌ مجسمه بچه‌ها، از کودکانی که اطرافم بودند و همچنین از عکس‌هایی که از بچه ها می‌دیدم به عنوان الگو استفاده کردم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است