«راز ناتمام» صرفا یک کار مستند نبود/ شهید بهشتی هدف‌های بزرگی داشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
مسعود رحیم‌پور در کفتگو با صبا:

«راز ناتمام» صرفا یک کار مستند نبود/ شهید بهشتی هدف‌های بزرگی داشت

مسعود رحیم پور بازیگر نقش شهید بهشتی در سریال «راز ناتمام» درباره خصوصیات شخصیت بهشتی و تجربه همکاری اش با گروه امین امانی گفت.

مسعود رحیم پور بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره ایفای نقش شهید بهشتی در سریال «راز ناتمام» به کارگردانی امین امانی که پخش آن به تازگی در شبکه یک سیما به پایان رسیده است، عنوان کرد: «راز ناتمام» به نمایش درآوردن چند قصه مهم تاریخی بود که در زمانی نزدیک رقم خورد، به همین دلیل گروه کارگردانی به دنبال هنرمندانی می رفتند که شبیه کاراکترهای واقعی باشند و از لحاظ ظاهری و فیزیکی دنبال افرادی می گشتند که شباهت های خاص ظاهری به این شخصیت های انقلابی داشته باشند.

او ادامه داد: پس از آن که ما به عنوان بازیگر هر نقش منتخب می شدیم، کاراکترهایمان را می ساختیم و آن را به خواسته کارگردان نزدیک می‌کردیم تا به باورپذیری فردی مانند شهید بهشتی کمک کند. همچنین سعی کردیم از لحاظ ژست، رفتار و صداسازی شبیه شخصیت هایمان باشیم.

رحیم پور درباره انتخاب شدن برای ایفای نقش شهید بهشتی اظهار کرد: اصلا به این قضیه فکر نکرده و تاکنون متوجه شباهت خودم با شهید بهشتی نشده بودم تا دو سال قبل تر از «راز ناتمام» که من برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر برنامه زنده ای را اجرا کردم و در قالب نمایشی به بازسازی سخنرانی شهید بهشتی پرداختم. پس از به پایان رسیدن آن برنامه و گذشت زمان، گویا از طریق عکس های همان اجرا که توسط خانه تئاتر به کارگردان پیشنهاد شده بود، برای ایفای نقش در این مجموعه منتخب شدم.

بازیگر «معمای شاه»، شهید بهشتی را چنین توصیف کرد: من خیلی وارد جزئیات زندگی شهید بهشتی نشدم به دلیل اینکه فیلمنامه نیازی به این کار نداشت. موضوع اصلی سریال شکل گرفتن گروهی بود که برای ورود امام خمینی به ایران و مسائل آن دوران همچون هماهنگ‌سازی زمینه های انقلابی فعالیت می‌کردند، البته بهانه ساخت این سریال شهید باهنر بود. ناگفته نماند برای بازی در این سریال تحقیقاتی درباره شهید بهشتی کردم و درباره اعتقادات، سخنرانی‌ها و بحث‌هایش درباره قانون اساسی در حکومت جدید مطالعه کردم و فیلم هایش را دیدم. آنچه که در مورد او می شود گفت، این است که شهید بهشتی دانشمندی بزرگ در علوم انسانی بود همچنین او صادق بود و هدف های بزرگی داشت.

او درباره چالش هایی که در مسیر رسیدن به نقش شهید بهشتی داشته است، اظهار کرد: بزرگترین چالش من رسیدن به کاراکتر و خلق شخصیت بود و تلاشم را کردم تا بازی در این سریال از لحاظ دراماتیک و نمایشی قابل قبول باشد، هم برای آن هایی که آن افراد تاریخی را دیده اند و یا درباره آن ها شنیده اند و چه برای آن‌هایی که اطلاعاتی ندارند. باتوجه به فیلمنامه و تحقیقاتی که توسط سازندگان این مجموعه صورت گرفته بود، کمتر به جزئیات پرداختیم و اکثر اطلاعات لازم را در دست داشتیم، برای همین با مشورت کارگردان و فیلمنامه نویس بیشتر به نقش نزدیک می شدیم.

مسعود رحیم‌پور تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم مستند کار کنیم و صرفا شبیه سازی داشته باشیم زیرا اگر این کار را انجام می دادیم درام و نمایش از بین می رفت، خوشبختانه از این نظر تاحدودی به اهدافمان رسیدیم و این سریال کارکرد خودش را درست ارائه کرده است.

او در پایان درباره همکاری با حاتمی‌کیا گفت: در حال حاضر نقشی برای ایفا کردن ندارم اما در سریال «موسی کلیم الله» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در گروه اعضای انتخاب بازیگر و در خدمت حاتمی کیا هستم و آرزوی حال خوب برای هموطنانم دارم.

فرهاد جم، نگین معتضدی، رامین راستاد، بهرام ابراهیمی، سیدجواد هاشمی، شهرام عبدلی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا مجد، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری، علیرضا مهران، مرتضی کاظمی، مجید شهریاری، بهنام شعبانی، فرهاد طوفان، هدایت‌الله سجادی، کیاوش زارع‌طلب، عاطفه اکبری، حامد آقایی ، علیرضا فاضل‌نژاد، علی پورصادق، محمد فرحبخش، علی قلیچ‌خانی، محراب فرهادی، ثمیلا شفیعی، محسن عباسپور، سیدنورآقا حسینیان، فرشید تربتی، امیر شاپور، آیسل کاپلان، برهان تاش، تارا امیری، صبا فدایی، علیرضا وخشینه، امیر کیا، آرش خوش‌لحن، امیر رضایی و معصومه سالاری در این سریال ایفای نقش کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است