آشنایی با فیلم برنده شیر طلایی ونیز/ دومین مستندی که برگزیده فستیوال شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱

آشنایی با فیلم برنده شیر طلایی ونیز/ دومین مستندی که برگزیده فستیوال شد

با فیلم مستند برنده شیرطلایی ونیز 2022 آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، شب گذشته ۱۰ سپتامبر در حالی فیلم مستند «همه زیبایی و خونریزی» برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شد که در هفتادوهشت دوره گذشته جشنواره، تنها یک بار آن هم سال ۲۰۱۳ و دوره هفتادم، یک اثر مستند بالاترین جایزه فستیوال را دریافت کرده بود. در سال ۲۰۱۳ مستند «سکرو جی. ئه‌ره. آ» به کارگردانی جان‌فرانکو رُزی اولین مستند تاریخ جشنواره ونیز لقب گرفت که توانست شیر طلایی را کسب کند.

حالا اما بعد از ۹ سال بار دیگر اعضای هیات داوران، یک مستند را شایسته دریافت شیر طلایی دانستد.

«همه زیبایی و خونریزی» درباره زندگی و حرفه نَن گلدین عکاس و زوال خانواده سکلر است. این مستند تلاش‌های نَن گلدین برای مسئول‌دانستن صنایع داروسازی پوردو متعلق به خانواده سکلر در مورد اپیدمی مواد افیونی را بررسی می کند.

مستند آمریکایی «همه زیبایی و خونریزی» قرار است ماه آینده میلادی (اکتبر) در سینماهای آمریکا و بریتانیا روی پرده سینماها برود. شرکت پخش فیلم نئون قصد دارد این فیلم را در سینماها اکران کند. ضمنا HBO نیز حقوق پخش استریم این فیلم را خریداری کرده است.

لورا پویترس کارگردان ۵۸ ساله آمریکایی این مستند، پیشتر برای ساخت مستند «شهروند شماره چهار» با موضوع ادوارد اسنودن برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شده بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است