فهرستی از بازی‌های سخت را در فیلم کوتاه تجربه کرده‌ام | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
نادر فلاح در گفتگو با صبا:

فهرستی از بازی‌های سخت را در فیلم کوتاه تجربه کرده‌ام

نادر فلاح معتقد است فیلم کوتاه سختی‌های خود را دارد و فهرستی از بازی‌های سخت خود را مربوط به فیلم‌های کوتاهی می داند که در آن‌ها حضور داشته است.

به گزارشخبرنگار سینمایی صبا، نادر فلاح بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره حضور خود در فیلم های کوتاه گفت: برای من بازی در فیلم کوتاه همان کیفیت و شرایط فیلم بلند را دارد، تنها اندازه آن از نظر زمانبندی کوتاه است وگرنه به نظر من بسیاری از فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای تر از فیلم های بلند هستند چون در زمان کوتاه‌تر و با کیفیت بهتری فیلم می‌سازند. این فیلمسازان همیشه دنبال موضوعات ناب هستند و بازی در فیلم کوتاه برای من همان ارزش و اهمیت فیلم بلند را دارد.

وی درباره دشواری‌های بازی در فیلم کوتاه توضیح داد: این دشواری بستگی به فیلمنامه دارد. اگر در فیلمنامه شخصیت به خوبی پرداخت شده باشد و در همان زمان کوتاه تماشاگر بتواند با آن ارتباط بگیرد، چندان دشوار نیست که همان چیزی که پرداخت شده، انتقال دهنده وجوه یک شخصیت باشد. من هر دو سینمای کوتاه و بلند را دوست دارم ولی فیلم کوتاه به دلیل وجود داشتن فضای تجربی‌تر و هنرمندانه‌تر برایم جذاب‌تر است.

بازیگر فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» ادامه داد: قطعا فیلم کوتاه سختی‌های خود را دارد و اتفاقا فهرستی از بازی‌های سخت من مربوط به فیلم‌های کوتاهی است که بازی کرده‌ام. این که جوانان صرفا برای داشتن تجربه تصویر بخواهند در فیلم کوتاه حضور پیدا کنند، چندان کفایت نمی‌کند و متوجه خواهند شد که بازی در فیلم کوتاه نیز به اندازه فیلم های دیگر جدی و سخت است. بازیگرانی که تجربه بازیگری دارند و سخت تمرین کرده‌اند در فیلم کوتاه نیز به خوبی می‌توانند توانایی خود را نشان دهند.

نادر فلاح در پایان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و اهمیت و رسالت آن گفت: رساندن به سطح و استاندارد جهانی بزرگ‌ترین کاری است که یک جشنواره می‌تواند انجام دهد و فکر می کنم جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکنون این کار را انجام داده و در مسیر درست است. همین که جشنواره در این سطح برگزار می‌شود و از تمام دنیا فیلم‌هایی به آن راه پیدا می‌کنند و به اشتراک گذاشته می‌شود، اتفاق بسیار خوبی است. کشورهای دیگر نیز فیلم‌های کوتاه ایرانی را می‌بینند و تعامل خوبی در این محافل صورت می‌گیرد. فیلمسازانی که در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و به فیلم کوتاه مشغول هستند، اغلب فیلمسازان خوب آینده ایران هستند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است