تنظیم دستورالعمل نمایش فوتبال جام‌جهانی در سینماها/ پخش باید از آنتن تلویزیون باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹

تنظیم دستورالعمل نمایش فوتبال جام‌جهانی در سینماها/ پخش باید از آنتن تلویزیون باشد

دستورالعمل نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر در سینماها اعلام شد.

فوتبال در سینمابه گزارش خبرنگار سینمایی صبا، با نزدیک شدن به ایام برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و به دلیل حضور تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از جام جهانی، از چندی پیش صحبت هایی مطرح شد که شاید بتوان بازی های فوتبال را در سینما تماشا کرد و برای آن بلیت‌فروشی انجام شود؛ تجربه ای که قبلا تکرار شده و مردم از آن راضی بودند گرچه خالی از حاشیه نبود.

با پیگیری های خبرنگار صبا مشخص شد دستورالعملی برای نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در سینماهای کشور تنظیم شده است و سینماهایی که خواستار نمایش مسابقات هستند باید تعهدنامه ای مبنی بر رعایت دستورالعمل هایی که اعلام شده است، ارایه کنند.

یکی از مهم ترین نکات این دستورالعمل، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صداوسیما است و نباید برای پخش مسابقات فوتبال از شبکه های ماهواره ای استفاده شود. همچنین باتوجه به اینکه سالن های سینما طبق برنامه به صورت سانس بندی فعالیت دارند، مدیران سینما باید ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه را خیلی سریع انجام دهند و از تجمع و توقف قبل و بعد از نمایش در فضاهای درون و جلوی سینما جلوگیری کنند و امنیت تماشاگران در فضای سینما هم برعهده مدیر سینما خواهد بود.

برخورد محترمانه با فرد یا افرادی که اقدام به دادن شعارهای جنجال آفرین می کنند نیز یکی دیگر از نکات مهم این دستورالعمل است و همچنین مدیر سینما موظف به تامین تمام امکانات و تجهیزات موردنیاز برای نمایش مسابقات فوتبال است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم این نامه این است که مدیر سینما موظف به پرداخت حق السهم تعیین شده صاحبان فیلم هایی است که به دلیل نمایش فیلم، حق نمایش فیلم آنها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است و تعیین و اعلام میزان محاسبه و پرداخت توسط شورای صنفی نمایش خواهد بود.

نکته دیگری که مورد بحث بوده است، بحث قیمت گذاری بلیت های سینما برای تماشای فوتبال بوده که طبق شنیده ها، سینماها باید صرفا براساس مبلغ تعیین شده فروش بلیت برای نمایش فیلم اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند و هرگونه افزایش قیمت بلیت در این خصوص تخلف محسوب می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است