مهمترین بخش حوزه انیمیشن قصه و روایت است/ ایرانی بودن قصه و اجرا اولویت ماست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
مدیرعامل مرکز گسترش عنوان کرد:

مهمترین بخش حوزه انیمیشن قصه و روایت است/ ایرانی بودن قصه و اجرا اولویت ماست

جلسه پیچینگ هفت انیمیشن در رویداد بازارپردازی‌های تهران در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ جلسه پیچینگ هفت انیمیشن در رویداد بازارپردازی‌های تهران در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با همکاری قرارگاه بازار پردازی تهران و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

این جلسه با حضور محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علیرضا گلپایگانی عضو شورای معاونت انیمیشن، سید امیر آقایی دبیر رویداد، امیرمحمد دهستانی معاون انیمیشن، رسول نبی‌ابهری مسئول بخش انیمیشن و نمایندگان هفت طرح پیشنهادی به صورت حضوری و ویدیویی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرمحمد دهستانی از شیوه اداره این جلسه و ظرفیت‌های مرکز گسترش در حمایت از ساخت انیمیشن گفت: رسالت و هدف ما حمایت از انیمیشن است و این جلسه پیچینگ نیز بر اساس این وظیفه در مرکز گسترش برگزار می‌شود. مرکز گسترش در حوزه فیلم کوتاه و نیمه بلند انیمیشن مشارکت و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی دارد. هرچند تولید مجموعه های انیمیشن در حیطه مرکز نیست اما برای این مجموعه ها نیز اگر مدت زمان یک قسمت از آن در چهارچوب فیلم کوتاه و یا فیلم نیمه بلند قرار گیرد و از نوآوری و خلق کیفیت ویژه ای در شکل و محتوا برخوردار باشد، به عنوان یک فیلم کوتاه و پایلوت سریالی که درحال ساخت است قابل ارایه و قرارداد است. نکته مهم این است که مرکز گسترش به دنبال سود مادی نبوده است و وظیفه حمایت از انیمیشن را دارد هرچند که امید است پیشنهاد دهندگان با کمک این پایلوت ها و نمونه ها و از تداوم تولید و موفقیت این آثار به سود مادی و معنوی دست یابند.

پس از صحبت‌های دهستانی، آقایی در مورد روند، اهداف و نتایج این رویداد صحبت و از مرکز برای برگزاری و حمایت تشکر کرد و همچنین محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش در این جلسه درباره هدف این مرکز از حمایت آثار انیمیشن توضیح داد: مهم‌ترین نکته این است که این‌جا مرکز و متولی گسترش زبان سینمایی کشور در حوزه تجربی، مستند و انیمیشن است. در حوزه انیمیشن نیز مهم‌ترین بخش، با توجه به چهارچوب‌ها و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه مرکز گسترش به عنوان یک متولی، قصه و روایت است. همچنین الان با ساخت آثاری چون «پسر دلفینی» معتقدم ما با عبور از مباحت تکنیکی، اتفاقی که باعث جهانی شدن و توجه دنیا به انیمیشن ما می‌شود، روایت قصه‌های ایرانی با زبان ایرانی است. برای مرکز گسترش نیز ایرانی بودن به ویژه در قصه و اجرای آثار بسیار مهم و از اولین اولویت است.

در ادامه این جلسه سازندگان انیمیشن به صورت جداگانه، محصول خود را معرفی و نقاط قوت، تکنیک، عواملی که در اثر همکاری می‌کنند و سرمایه مورد نیاز خود را اعلام کردند.

در ابتدا احسان رحمانیان تولیدکننده بازی رومیزی «هفت خان» درباره این بازی و تولید انیمیشنی بر اساس آن توضیح داد: قرار است این انیمیشن را شرکت سازنده انیمیشن «رویانو» که در شهر اصفهان مشغول به فعالیت است، طراحی و تولید کند.

پس از این انیمیشن، گروه دوم و سازندگان مجموعه انیمیشن «رخصت مرشد» به کارگردانی محمدامین نوروزی و نویسندگی غلامرضا آقایاری صحبت درباره اثر خود که قرار است با تکنیک موشن کپچر ساخته شود، آغاز کردند. علی نوروزی مدیر استودیو «هام سا» به عنوان سازنده اثر و مظفر شجاعی مدیر مسئول انتشارات نیستان به عنوان نماینده تهیه‌کننده اثر در جایگاه گروه ارایه دهنده «رخصت مرشد» در این جلسه پیچینگ حضور داشتند.

در ادامه «افسانه گرگان» به کارگردانی مشترک سعید ترخانی و تهیه‌کنندگی موسسه تکم فیلم آریایی معرفی شد. اثر دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، مجموعه انیمیشن «پلنگ سفید» به کارگردانی مهدیه‌سادات احمدی سلیمانی، نویسندگی مهدی شجاعی و تهیه‌کنندگی مشترک مظفر شجاعی و حسن مهدوی‌پور است.

سپس مجموعه انیمیشن «قلنگ‌ها» به کارگردانی سعید ترخانی، نویسندگی محمدرضا بیاتی و تهیه‌کنندگی موسسه تک فیلم آریایی معرفی خود را آغاز کرد.«بیز بیز پشه» مجموعه انیمیشن بعدی بود که در این جلسه بررسی شد که زهرا عرب مدیرعامل استودیو هدهد فیروزه‌ای سازنده اثر و فاطمه سادات حسینی مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات مهرک ارایه آن را برعهده داشتند.

در انتها مجموعه انیمیشن «جزیره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مازیار محمدی‌نژاد و نویسندگی شیوا درویش مورد بررسی قرار گرفت که به فراهم نبودن شرایط برای حضور کارگردان کار در این جلسه، محمدی‌نژاد با ارسال ویدیویی طرح خود را به حضار معرفی کرد. پس از بررسی هفت طرحی که در اولین جلسه پیچینگ معاونت انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار شد، شوراهای تصویب طرح درباره نتیجه این فرایند اعلام نظر می‌کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است