معرفی اعضای جدید هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی/ محمود شالویی رییس شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴

معرفی اعضای جدید هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی/ محمود شالویی رییس شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکام جداگانه ای اعضای جدید هیات مدیره و رییس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را منصوب کرد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکام جداگانه ای حجت السلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه، مهدی جمالی نژاد، مهدی محقق، حسن بلخاری قهی و محمود شالویی را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منصوب کرد.

همچنین در همین راستا محمود شالویی نیز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی انتخاب شد.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمود شالویی آمده است: «جناب آقای محمود شالویی

نظر به مراتب علمی و تجارب طولانی جناب­عالی در زمینه پژوهش و تحقیق و مدیریت موفق مجموعه های فرهنگی و ادبی و هنری و با عنایت به یازدهمین مصوبه هیأت امنای انجمن مورخ ۱۹/۶/۱۴۰۱ و به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر،عضو هیأت مدیره  و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی » منصوب می­ شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه ای که از آن بهره مند می باشید، و با امعان نظر به اهداف و وظایف آن انجمن وزین در جهت معرفی چهره های درخشان علمی و فرهنگی و ادبی و هنری ایران اسلامی در سطح ملی و جهانی مساعی خویش را بکار بندید و در این راستا به ایفای موارد ذیل نیز اهتمام ورزید:

۱- برگزاری شایسته آیین بزگداشت و تکریم و تجلیل از مفاخر ارجمند این مرز و بوم

۲- برنامه ریزی برای همکاری مشترک با  کشورهایی که در خصوص گرامیداشت برخی از مفاخر بدلیل تعلقات آنها اعلام آمادگی و ابراز علاقه می نمایند

۳-چاپ و انتشار آثار برجسته مفاخر

۴- تلاش برای احیای کلیه مسئولیت های انجمن بویژه در امر ساخت و ساز و مرمت بناهای یادبود
موفقیت روزافزون جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در سایه  توجهات حضرت ولی عصر(عج)  و رهبری حکیمانه حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله­ العالی) از خداوند متعال خواستارم.

بر خود لازم می دانم از همکاری هیأت مدیره محترم پیشین و تلاش های ارزشمند جناب آقای دکتر بلخاری در دوره مسئولیت ایشان قدردانی نمایم.»

ریاست هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برعهده رییس جمهوری است.

معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، برگزاری مجامع تحقیقی و کمک به ساختن بناهای یادبود، مشارکت موثر در سمینارها، مجامع و نمایشگاه‏‌های فرهنگی مهم و حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و علمی ارزنده بخشی از  وظایف ذاتی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است