مشکل مسکن هنرمندان پیشکسوت حل می‌شود/ دغدغه بودجه نداشته باشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸
وزیر ارشاد در دهمین سالگرد موسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد:

مشکل مسکن هنرمندان پیشکسوت حل می‌شود/ دغدغه بودجه نداشته باشید

دهمین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز ۲۱ شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت و وزیر ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، دهمین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز ۲۱ شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری ارشاد، محمود اسلامی معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم‌ از سردیس محمود ساعتچی استاد رشته‌ روانشناسی ساخته عباس مشهدی‌زاده با حضور این هنرمند رونمایی شد.

تجارب هنرمندان پیشکسوت بارزش است

حسین نوش‌آبادی نماینده مجلس در این مراسم تصریح کرد: این‌ موسسه که اکنون ۱۰ سال از عمر آن سپری می‌شود، در طول زمان تجارب ارزشمندی کسب کرده است که این تجارب می‌تواند برای ادامه راه آیندگان ثمربخش باشد زیرا جامعه هنری مانند یک‌ جوی روان است و این تجربیات در آینده به دیگران منتقل می‌شود.

او ادامه داد: فراموش نکنیم که اولین هنرمند جهان هستی خداوند متعال است. خداوندی که یکی از اسامی‌اش مصور و تصویرگر است و انسان را به زیبایی تمام خلق کرد.

نوش‌آبادی در پایان تصریح کرد: امروز وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که باید از بازنشسته‌های آموزش و پرورش برای تعلیم‌ و تربیت دعوت شود. این کار باید در عرصه هنر هم انجام شود و عزیزان هنرمند پیشکسوت را رها نکنیم زیرا تجربیات آن‌ها برای کسانی که می‌خواهند اثر هنری خلق کنند، ارزشمند است.

محمود سالاری معاون امور هنری و رییس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در ادامه این مراسم از سفر مشهد خبر داد و اظهار کرد: من همین اواخر سفری به مشهد داشتم و در آنجا اتفاقی با آقای عظیمی و شخصی دیدار کردم و به لطف خدا تدارک یک سفر به مشهد برای شما عزیزان مهیا شد.

محمدمهدی اسماعیلی سخنران بعدی این مراسم‌ بود و طی سخنانی عنوان کرد: امیدوارم این موسسه با حضور شما عزیزان هزارساله شود. از زمانی که به وزارت ارشاد آمده‌ایم سعی ما بر این بود که براساس میل و خواسته هنرمندان پیشکسوت عزیز عمل کنیم.

تجهیز ساختمان موسسه هنرمندان پیشکسوت

او در ادامه درباره تجهیزات ساختمان این موسسه گفت: بحث تجهیز ساختمان طبقه بالا موسسه هنرمندان پیشکسوت از فردا به همت آقای اسلامی پیگیری می‌شود. طبق چیزی که رییس جمهوری نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهم که دغدغه بودجه نداشته باشید.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: موضوع مسکن هنرمندان پیشکسوت نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود و به چند راهکار رسیده‌ایم. سعی داریم که در آینده نزدیک هیچ هنرمند پیشکسوت ما که عضو این مجموعه است، دغدغه مسکن نداشته باشد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: شخص رییس‌جمهوری و بنده به شدت پیگیر حل مشکل مسکن هستیم و امیدواریم که در ماه‌های آینده شرایط به صورت روشن و واضح اعلام شود.

عکس‌ها از مهدی عبدی‌فرد است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است