«داستان زندگی من» از هموار کردن مسیر ورزش بانوان می‌گوید/ باید از موانع عبور کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۲
رقیه آقازاده در گفتگو با صبا:

«داستان زندگی من» از هموار کردن مسیر ورزش بانوان می‌گوید/ باید از موانع عبور کنیم

تهیه کننده مستند رادیویی «داستان زندگی من» درباره این مجموعه توضیحاتی داد و گفت آقایان در ورزش به اندازه که باید به بانوان بها نمی دهند.

رقیه آقازاده تهیه کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره مستند رادیویی «داستان زندگی من» به تهیه کنندگی خودش، نویسندگی عادله گلستانی و روایتگری مهدیه سرانجام و رقیه رزاق زاده است، که هر روز ساعت ۹:۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه در کانال ورزش بانوان و نرم افزار کاربردی ایرانصدا پخش می‌شود، توضیح داد و گفت: این مستند درباره زندگی بانوان ایرانی قهرمان، مربی، بازیکن و داور است. ما در این مستند به مصاحبه صرف با این با بانوان ورزشکار نپرداختیم بلکه قهرمان شدن آنها را از ابتدای زندگی تا اینکه چگونه به ورزش روی آوردند توصیف می کنیم حتی با خانواده هایشان هم به گفتگو می پردازیم، چراکه بسیاری از آنان خط‌شکن بوده و راه را برای سایر بانوان هموار کردند.

تهیه کننده رادیو ورزش بانوان درباره حمایت های سازمان صداوسیما تصریح کرد: ما در این مدت با ۳۰ نفر صحبت کردیم و از کانال تخصصی ورزش بانوان، مستند زندگی آنها پخش شده است. خوشبختانه دیده شدن بانوان تیم ملی و قهرمانان ما از اهداف شبکه ورزش بانوان است و خیلی اوقات هم مشکلات این قهرمانان از این طریق کمک ها و حمایت های شبکه برطرف شده است. صداوسیما زمینه ای را فراهم کرده است تا از بانوان ورزشکار حمایت شود، به ما نیز علاوه بر پوشش و تامین بودجه کمک کرد تا به مسابقات جهانی قونیه گزارشگر بفرستیم زیرا با نرم افزار ایرانصدا توانایی ارائه تصاویر هم وجود دارد.

آقازاده درباره فضای حاکم بر ورزش بانوان اظهار کرد: متاسفانه برخی فدراسیون ها و وزارت ورزش همکاری های لازم را در ساخت این مجموعه به عمل نیاوردند و تمایلی به اینکه ورزش آنها با جلوه‌ای خوب در صدای جمهوری اسلامی پخش شود، نداشتند. همچنین به دلیل لَختی که در فضای حاکم وجود دارد گویی آقایان به بانوان بها نمی دهند و اگر دوست داشته باشند بانوان را به مسابقات اعزام می کنند، اگر هم نخواهند، چنین کاری را انجام نمی دهند و چند نفر را برای این که از سرشان باز کنند و بگویند ما کاری انجام دادیم، به مسابقات می فرستند. متاسفانه آنهایی هم که می توانند به مسابقات جهانی راه پیدا کنند یا به مشکل مالی می خورند و یا به آنها ویزا تعلق نمی گیرد.

این تهیه کننده رادیویی درباره دغدغه هایش و فضای غیرشفاف کشور نیز گفت: تاکنون چندین نفر از نایب رییسان تیم های ورزشی استعفا داده اند و آن رشته ها در فدراسیون سرپرستی ندارند، کسی هم پاسخگو نیست.

رقیه آقازاده در پایان درباره معضلات ساخت مستند «داستان زندگی من» اظهار کرد: برنامه های رادیو از نظر مالی مشکل دارند و بودجه کافی به آن ها تعلق نمی گیرد، همچنین مستند «داستان زندگی من» پروژه ای زمان بر بود زیرا هماهنگ کردن زمان ضبط با افراد چند روز وقت می گیرد و مصاحبه ها حضوری و در فضای منزل و محل ورزشی مصاحبه شوندگان انجام می شود و نویسندگی، روایت گری و در نهایت تدوین آن هم پروسه ای طولانی است، اما خوشبختانه تیم خوب این مجموعه به این مشکلات فائق آمدند و قهرمانان بانوی ایران از اینکه زندگی آنها الگوی سایر بانوان است، خرسندند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است