هنوز برنامه مشخصی برای بازسازی موسسه صبا وجود ندارد/ گالری‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۲ برنامه دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
صبا پیگیری کرد؛

هنوز برنامه مشخصی برای بازسازی موسسه صبا وجود ندارد/ گالری‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۲ برنامه دارند

سرپرست موسسه صبا درباره بازسازی و مرمت این مجموعه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، بهمن‌ نامورطلق رییس فرهنگستان هنر چندی پیش با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی هنری صبا با ۲ مشکل عمده نامتناسب بودن فضا و مشکل بهره‌وری کادر حرفه‌ای مواجه است، از لزوم بازسازی و تجهیز این ساختمان صحبت کرده بود.

درباره این مساله گفتگویی با محسن سلیمانی سرپرست موسسه فرهنگی هنری صبا داشتیم و او درباره موضوع بازسازی ساختمان موسسه به خبرنگار صبا گفت: مسلما ساختمان موسسه صبا نیازمند انجام تعمیرات و جذب نیروهای حرفه‌ای است اما اینکه این پروژه مشخصا چه زمان و به چه صورت انجام شود، اکنون مشخص نیست. در این زمان هرکجا که نیاز باشد مرمت خواهیم داشت اما اینگونه نیست که مجموعه تعطیل شود.

او در ادامه تصریح کرد: اگر پروژه مرمت و بازسازی هم به صورت گسترده انجام شود، باید این را درنظر داشت که برنامه گالری‌های ما تا ۱۴ اردیبهشت ماه‌ سال ۱۴۰۲ بسته شده است و از اسفند تا اردیبهشت میزبان دوسالانه سفال و سرامیک خواهیم بود.

سلیمانی در بخش دیگری از گفتگو پیشینه‌ای از مجموعه صبا ارائه کرد: عمارت مسکونی صبا سال ۱۳۱۵ ساخته و یک سال بعد نیز در سال ۱۳۱۶ مرمت می‌شود. سال ۱۳۶۲ کاربری این ساختمان از مسکونی تبدیل به موسسه فرهنگی هنری می‌شود و زیرنظر فرهنگستان هنر فعالیت خود را آغاز می‌کند. بعدها عمارت صبا به وسیله یک راهرو به گالری‌ها متصل شد و ما اکنون نزدیک به ۶ گالری داریم که این ۶ گالری نزدیک به ۳ هزار متر فضای نمایشگاهی دارند. اکنون باید اعلام کنم که عمارت صبا در شرف ثبت در میراث فرهنگی است.

او ادامه داد: از زمانی که آقای نامورمطلق در فرهنگستان هنر مستقر شدند بیشترین هدف را روی سیاستگذاری در حیطه هنر گذاشتند نه صرفا بحث برنامه و برگزاری رویدادهای هنری و اهدافشان این است که مبنای فعالیت‌های خود را روی سیاست‌های کلان هنر بگذارند و قاعدتا بحث‌های نمایشگاهی را موسسه فرهنگی و هنری و پژوهشی صبا پیگیری می‌کند که صبا هم اکنون به صورت مستقل از فرهنگستان هنر فعالیت می‌کند.

سرپرست موسسه صبا درباره رویکردهای مدیریتی خود در دوره جدید تصریح کرد: در این دوره سعی داریم بحث‌های آموزشی را پیش بگیریم و موسسه صبا تبدیل به مکانی پویا و فعال در حوزه فرهنگ و هنر شود.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: ما با تعداد ۶ گالری بزرگترین فضای نمایشگاهی در تهران را داریم اما متاسفانه پس از کرونا و مشکلات موجود اجازه نداده است که این مکان فعالیت‌های زیادی داشته باشد اما امیدواریم که مجدد به جایگاه پویایی و اثرگذاری بازگردیم. در چند وقت اخیر در این مکان برنامه هایی برای اولین بار اجرا شده است به عنوان مثال ششمین دوره نشان عکس مطبوعاتی برای اولین بار در موسسه صبا برگزار شد و در آینده نیز برنامه‌ گالری‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده بسته شده است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است