«روایت راهیان» راهی کربلا و کاظمین شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰

«روایت راهیان» راهی کربلا و کاظمین شد

گروه‌های نمایشی ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» راهی کربلا و کاظمین شدند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری رویداد، گروه‌های نمایشی ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» که از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای نجف، کوفه و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در عمودهای ۱۶۱،۴۵۵، .۱۰۶۶ روی صحنه بودند، با اتمام اجراها راهی شهر کربلا و کاظمین شدند.

ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» در بخش های مختلف تئاتر مردمی که شامل قصه‌خوانی، شبیه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، اجرای سرودهای آیینی و بخش هنرهای تجسمی است، روز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و محوطه آن در عمود های ۱۶۱، ۴۵۵ و ۱۰۶۶ به کار خود پایان داد و کاروان آنها برای ادامه اجراها به سمت شهر کربلا و کاظمین حرکت کرد تا اجراهای خود را از ۲۲ شهریور در این شهرها روی صحنه ببرد.

از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱ گروه سرود دانش آموزی و نمایشی از شهرهای گرگان، زاهدان، صوفیان، تبریز، پارس آباد، اردبیل، قم، تهران، کارون، آبادان،اهواز، کرمانشاه، خرم آباد، کرج در کربلا و کاظمین به اجرا پرداختند.

اجراها مانند روزهای گذشته، با نوای سنج و دمام گروه آبادان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و در ساعت ۲۴ به پایان می رسد، در ادامه هم هنرمندان و مردم حاضر در مسیر پیاده‌روی اربعین با مداحی و سینه زنی برای امام حسین همراه می‌شوند.

آرش ساربان دبیر اجرایی و سیدمصطفی موتورچی دبیر هنری «روایت راهیان» هستند که ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین را از ۱۷ شهریور تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در کشور عراق برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است