«نفس‌های قلم» رنگ‌وبوی ادبیات عرفانی دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷

«نفس‌های قلم» رنگ‌وبوی ادبیات عرفانی دارد

«نفس‌های قلم» دومین نمایشگاه نقاشی انفرادی حسن آبکار از ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه 1401 در نگارخانه بهارک برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، نمایشگاه «نفس‌های قلم» عنوان دومین نمایشگاه نقاشی انفرادی حسن آبکار  از ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در نگارخانه بهارک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آبکار درباره این نمایشگاه گفت: «نفس‌های قلم» عنوان دومین نمایشگاه نقاشی انفرادی من است و این مجموعه را در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ خلق کرده‌ام. این مجموعه دربرگیرنده ۱۴ نقاشی انتزاعی در ابعاد ۴۵ در ۴۵ و ۶۰ در ۸۰ است که با مداد رنگی و خودکار سفید خلق شده‌اند.

او افزود: من در رشته نقاشی، تحصیلات آکادمیک ندارم و از سال ۱۳۸۷به صورت خودجوش نقاشی را با خودکار شروع کردم. در این دوره با خودکار روی کاغذ A4 نقاشی می‌کردم اما به مرور تمرکزم را بر مدادرنگی و خودکار سفید گذاشتم که البته در برخی از موارد از گواش نیز برای خلق آثارم استفاده می‌کنم. همچنین باید گفت که من سال‌ها زیر نظر مهرداد اشرافیان کار کرده‌ام.

این نقاش خاطرنشان کرد: با این که سال‌هاست در کنار نقاشی، طراحی نیز کرده‌ام اما بیش‌تر تمایل دارم که دغدغه‌هایم را با نقاشی با مخاطبان در میان بگذارم و با آثارم قصد دارم تا مخاطب را به تفکر وادارم و هر یک از آثارم را به فراخور حالی که در آن لحظه دارم، خلق می‌کنم. در آثارم جزئیات بسیار اهمیت دارند و در بیش‌تر موارد این جزئیات هستند که کلیت آثارم را می‌سازند و در برخی از آثارم این موضوع موجب شده است تا آثارم به نوعی اشاره به هستی داشته باشد و رنگ و بوی عرفانی به خود بگیرند، البته من برای خلق آثارم از ادبیات عرفانی الهام گرفته‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگام خلق آثارم، هر موضوع یا مدیایی می‌تواند ذهن من را درگیر خودش کند. گاه یک شعر، یک داستان و یا یک فیلم چنان ذهن من را درگیر خود می‌کند که ساعت‌ها می‌گذرد و من همچنان مشغول نقاشی کردن هستم، البته باید بگویم که بنده با خلق هر اثر به آرامش می‌رسم و دوست دارم با نقاشی این آرامش را به دیگران هم هدیه کنم.

حسن آبکار متولد ۱۳۵۸ قم است و او تاکنون آثارش را در دو نمایشگاه انفرادی و دو نمایشگاه گروهی در گالری احسان و نمایشگاه گروهی بین‌المللی که با حضور ۲۱ نفر از هنرمندان از جای جای جهان با تکنیک مدادرنگی و گواش برگزار شد، به نمایش گذاشته است.

گالری بهارک واقع در ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم پلاک یک است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است