بازیگران جدید جُنگ «شهر فرنگ» به‌زودی معرفی می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸

بازیگران جدید جُنگ «شهر فرنگ» به‌زودی معرفی می‌شوند

چالش بازیگری طنز «رادیو صبا» برای جذب بازیگر طنز در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، اولین چالش بازیگری طنز رادیو صبا از مجموعه چالش های گویندگی و اجرای این شبکه رادیویی روز سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در حضور جمعی از مدیران این شبکه رادیویی و برگزیدگان، در استودیوی شماره ۸ ساختمان شهدای صداوسیما برگزار شد.

اولین مرحله این چالش به صورت مجازی با ارسال فایل های صوتی علاقه‌مندان بازیگری طنز در سامانه هدهد رادیو صبا طی شد که از میان آثار ارسالی حدود ۶۰ نفر برای رقابت حضوری انتخاب شدند.

در میان شرکت کنندگان این دوره افرادی ازجمله استاد دانشگاه، دانشجو، راننده تاکسی، بازیگر تئاتر، معلم، مادر خانه دار و دانش آموز دیده می شد.

در استودیوی شماره ۸ رادیو، مهارت این برگزیدگان در کنار بازیگران جنگ رادیویی «شهر فرنگ» ارزیابی شد، بدین صورت که هر یک از شرکت کنندگان یک قطعه نمایشی را در کنار یکی از شخصیت های «شهر فرنگ» بازی کرده و داوران اجرای آنها را ارزیابی می‌کردند.

مهدی ساعی مدیر گروه تفریحات و مسابقات رادیو صبا، به عنوان داور این دوره خطاب به شرکت کنندگان عنوان کرد: تلاش کنید قبل از حضور روی صحنه کاملا نقش خود، موقعیت، سن شخصیت و حتی لوکیشنی که این نمایش در آن اتفاق ‌افتاده است، درک کرده باشید تا اجرای موفق‌تری ارائه کنید.

او در پایان اظهار کرد: برای رقابت در این چالش هرچه جهیزیه صدای شما کامل تر باشد، موفق تر هستید. یک بازیگر خوب باید توانایی اجرای چند تیپ را داشته باشد به گونه ای که برای مخاطب رادیو قابل تشخیص نباشد. باید با تغییر صدا و لحن، سن مخاطب را کم و زیاد کرد و تنها با صدا اطلاعات کافی از یک صحنه نمایشی را به مخاطب منتقل کرد.

ساجد قدوسیان کارگردان «شهرفرنگ» به عنوان داور دیگر این چالش به برگزیدگان گفت: مخاطب رادیو بسیار باهوش و فرهیخته است، در نمایش رادیویی بهتر است از لهجه یا گویش استفاده نشود، مگر اینکه کاملا روی آن مسلط باشید. نباید در اجرای یک نمایش لهجه به صورت ناقص معرفی شود و یا به گونه‌ای باشد که مخاطب فکر کند قصد تمسخر داریم.

داریوش بشارت و آرش راسخ بازیگرانی از جنگ «شهرفرنگ» بودند که با بازی نقش های مختلف در کنار شرکت کنندگان نمایش هایی رادیویی را اجرا می کردند.

برای این شرکت‌کنندگان یک دوره آموزشی درنظر گرفته شده است که بعد از گذراندن این دوره می‌توانند به عنوان کارآموز به تیم بازیگری «شهر فرنگ» اضافه شوند و با کسب تجربه در این برنامه از بازیگران طنز رادیویی خواهند شد.

نتیجه این چالش بازیگری بعد از ارزیابی داوران از طریق سایت رادیو صبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است