هنرمندان «انقراض ششم» را به تصویر کشیدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴

هنرمندان «انقراض ششم» را به تصویر کشیدند

نمایشگاه گروهی «انقراض ششم» از ۲۵ شهریور تا 1 مهرماه در گالری جاوید برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی «انقراض ششم» جمعه ۲۵ شهریور ماه در گالری جاوید افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثاری از طبیب آرام، پروانه اعتمادی، رضا بانگیز، کیوان بیرانوند، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، پرویز تناولی، علیرضا جاوید، علی جمالی‌مطلق، محسن جمالی نیک، سعید چاواری، آویش خبره‌زاده، کیخسرو خروش، سمانه رهبرنیا، یزدان سعدی، سمائه شریفی، قدرت‌الله‌ عاقلی، مجید فدائیان، نگین فراهانی، مهرداد فلاح، نیلوفر کسبی، رضا لواسانی، احسان مالکی، حسین محجوبی، احمد مرشدلو، کیانوش معتقدی، حسن ملانوروزی، محسن ناصریان، محمدناصری‌پور و اکبر نیکان‌پور در معرض تماشا قرار می‌گیرد.

در بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «ششمین انقراض

بنابر گفته بسیاری از پژوهشگران و دانشمندان ما همینک در، ششمین رویداد بزرگ انقراض قرار داریم، رویدادی که از ده هزار سال پیش آغاز شده است و در طی صد سال اخیر سرعتی چشمگیر تر از هر نوع انقراضی به خود یافته است و اما مسلما ما انسان ها باعث این شدت یافتگی هستیم. مسئله انقراض گونه های جانوری اما تنها به نابودی یک یا چند گونه منتهی نمی شود، بلکه زنجیره‌ای از اتفاقات را شامل می شود که تاثیرش را نیز مستقیما بر حیات بشری می گذارد.

اگر آدمی جلوی این اتفاق را نگیرد تا سال ۲۱۰۰ میلادی بیش از نیمی از تمامی گونه های جانوری جهان به صورت کامل از بین می روند، گونه هایی که شاید حیات انسان به ادامه حیات آنها بر زمین گره خورده باشد، مساله اما تنها این نیست که دیگر در کویر ایران یوز نبینیم یا آیندگان ما فیل ها و ببرها و بسیاری از جانوران دیگر را نمی توانند ببینند، بلکه مساله ادامه حیات بشر نیز هست، بشری که مرگ خویش را رقم خواهد زد.

نمایشگاه پیش رو سعی دارد یادآور باشد که آدمی بیشتر باید مراقب حیات خود و سایر گونه های جانوری روی زمین باشد. به امید روزی که انسان ها و حیوانات جملگی در صلح و آرامش به زندگی خود در زمین ادامه دهند و ما دیگر شاهد انقراض گونه های جانوری چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم به دست بشر نباشیم.

تابستان ۱۴۰۱»

نمایشگاه «انقراض ششم» به افلاطون شایگان، امیرهوشنگ ابتهاج، محمدعلی اسلامی ندوشن، عباس معروفی تقدیم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز یکشنبه‌ها به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد ۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000