ساعت بازدید کاخ گلستان در روز اربعین تغییر می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷

ساعت بازدید کاخ گلستان در روز اربعین تغییر می‌کند

مجموعه کاخ گلستان در روز اربعین از ورودی باب عالی پذیرای گردشگران است و تالار اصلی کاخ گلستان به همراه موزه حوضخانه از ساعت ۱۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

به‌ گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، به مناسبت روز اربعین مصادف با روز شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در راستای همراهی مجموعه کاخ گلستان با برنامه‌های مذهبی مسجد ارگ، بازدیدکندگان و گردشگران می‌توانند از باب عالی از سمت خیابان ناصرخسرو وارد کاخ گلستان شوند.

بازدیدکنندگان و گردشگران مجموعه میراث فرهنگی کاخ گلستان، برای تسهیل در ورود و خروج به این مجموعه به جای استفاده از ورودی میدان ارگ، از سمت خیابان ناصرخسرو و باب عالی تردد کنند.

محدودیت تردد از ورودی باب عالی برای روز اربعین شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ است و از روز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ تردد به مجموعه کاخ گلستان از دو ورودی میدان ارگ و باب عالی امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین تالار اصلی کاخ شامل (تالار سلام، تالار عاج، تالار آئینه، تالار ظروف و تالار برلیان) به همراه موزه حوضخانه به دلیل اقدامات فنی برق تا ساعت ۱۲ ظهر خدمات بازدید ندارد و پس از ساعت ۱۲، این تالارها قابل بازدید است.

بازگشایی ورودی باب عالی کاخ گلستان (سردر شمس‌العماره) در اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی انجام شد.

عمارت باب عالی بنایی است در کنج جنوب شرقی محوطه کاخ گلستان که مجموعه را با خیابان ناصرخسرو مرتبط می‌سازد. وجود ارسی‌های متعدد و فاخر در فضاهای مختلف عمارت باب عالی از جمله ویژگی‌های برجسته آن است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است