تعیین تکلیف تابلوی سوراخ‌شده کمال‌الملک در انتظار توضیح وزارت میراث | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴
صبا پیگیری کرد؛

تعیین تکلیف تابلوی سوراخ‌شده کمال‌الملک در انتظار توضیح وزارت میراث

مدیر مجموعه کاخ گلستان گفت که موضوع عکسی که از پارگی تابلوی نقاشی کمال‌الملک منتشر شده است، در حال پیگیری‌ست.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، آرش مودی یکی از فعالان میراث‌فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود از پارگی تابلوی نقاشی کمال‌الملک در کاخ گلستان خبر داد.

او در این‌باره در صفحه مجازی خود نوشت: «چند روز پیش به کاخ گلستان رفتیم و من به شدت مشتاق دیدن آثار استاد کمال‌الملک بودم. اما متأسفانه زمانی که به تابلوی گربه و قناری رسیدم با دیدن پارگی روی اثر شوکه شدم. از مسئولان آنجا پرسیدم آیا اثر اصلی است یا فیک که جواب دادند تمان وسایل داخل کاخ اصلی است.

من بیشتر متعجب شدم و پرسیدم چرا این تابلو پاره است. که ظاهرا بزرگواران در جریان نبودند و با من به سمت تابلو استاد کمال‌الملک آمدند و متوجه پارگی شدند.

این مدت خیلی پیگیر بودم که بدانم آیا این اثر در گذشته در همان نقطه پارگی داشته؟ یا این اتفاق اخیرا برای این اثر که یکی از آثار ملی این سرزمین است افتاده است.

چطور مسئولان آنجا متوجه این پارگی در این تابلو نشدند و خانمی که یکی از مسئولان آنجا بود با تعجب گفت شاید هنگام میخ زدن به دیوار توسط میخ پاره شده!!!!»

خبرنگار صبا برای پیگیری این موضوع به آفرین امامی مدیر مجموعه کاخ گلستان تماس گرفت و او عنوان کرد: این موضوع درحال پیگیری است و وزارت میراث فرهنگی به طور رسمی این‌باره پاسخ خواهد داد.

تابلوی «گربه و قفس قناری» اثر محمد غفاری، معروف به کمال‌الملک در سال ۱۳۰۸ هجری قمری در ابعاد ۶۱ در ۴۷ سانتی‌متر، با رنگ‌روغن روی بوم اجرا شده است و هم‌اکنون در کاخ گلستان تهران نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است