تلاش کردیم بهترین‌ها را برای جشنواره فیلم کوتاه انتخاب کنیم/ حضور ژانرهای مختلف | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۸
اسما ابراهیم‌زادگان در گفتگو با صبا:

تلاش کردیم بهترین‌ها را برای جشنواره فیلم کوتاه انتخاب کنیم/ حضور ژانرهای مختلف

عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره نحوه انتخاب آثار، چالش‌ها و کارهای آینده خود توضیح داد.

اسما ابراهیم زادگان

اسما ابراهیم زادگان عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره کار این هیات گفت: ما هم مانند سایر هیات های انتخاب، فیلم ها را دیدیم و باتوجه به معیارهای خود نمره دادیم و بعد به جمع بندی آن ها پرداختیم. واقعا ما تمام فیلم ها را دیدیم و با دقت به بررسی تک تک آثار پرداختیم. در ابتدا نزدیک به ۱۳۰۰ فیلم به جشنواره رسیده بود که تعدادی از این آثار به این دلیل که سال گذشته نیز شرکت کرده بودند، به لحاظ قانونی کنار گذاشته شدند و در نهایت در ۲ روز به جمع بندی پرداختیم.

این فیلمساز ادامه داد: درباره تمام نمره هایی که داده بودیم، صحبت کردیم و تلاش کردیم تا هرچند سلیقه افراد متفاوت بود اما با همفکری و بحث بتوانیم بهترین فیلم ها را انتخاب کنیم.

عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه درباره فاکتورهای خود برای انتخاب یک اثر توضیح داد: مهم ترین چیزی که برایم مهم بود، این بود که فیلم با تمام معیارهای ممکن، کار خوبی باشد. برایم فرقی نمی کرد که یک کار ترسناک باشد و یا حتی کمدی و تنها چیزی که مهم بود این بود که فیلم حرف خودش را در مدل و ژانر خود خوب و درست بزند و در فضای خود حرکت کند و من را به عنوان مخاطب متقاعد کند. مثلا فیلمی داشتیم که تا دقیقه پنج رئالیستی بود اما به یکباره لحن آن عوض می شد اما فیلمساز کاملا مسلط و دانسته این کار را انجام داده و من را متقاعد کرد تا تمام این فراز و فرودها را بپذیرم.

او افزود: فیلمی که در فرم خود جالب و خوب بوده است قطعا نظر من را جلب کرده و امتیاز هم گرفته است. درنهایت اعتبار ما ۷ نفر و انتخاب ما در ۷ روز جشنواره دیده خواهد شد و تمام سعی خود را به کار بستیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم. قطعا خودتان امسال در جشنواره فیلم ها را خواهید دید و متوجه می شوید که فیلم های امسال به لحاظ ژانر متفاوت است و گونه های مختلفی خواهیم دید.

کارگردان «منطقه» درباره چالش های هیات انتخاب بیان کرد: قطعا نمی شود که چالش نباشد. یک جایی که بسیار درحال بحث کردن بودیم آقای داریوش یاری گفتند من فکر می کنم درست پیش می رویم چون اگر همه ما در همه چیز با هم موافق باشیم قطعا یک اشکالی وجود دارد. واقعا نمی شود که بحث نداشت. در طول جلسه های جمع بندی که داشتیم تمام اعضا تلاش می کردند از انتخاب های خودشان دفاع کنند.

اسما ابراهیم زادگان در پایان درباره کارهای آینده خود نیز گفت: یک فیلمنامه کوتاه بین «حفره مشترک» و «منطقه» داشتم که درنهایت به سراغ ساخت «منطقه» رفتم و بعد هم بحث هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح شد و درحال حاضر مشغول تمام کردن آن فیلمنامه هستم. این فیلم کوتاه یک فیلم جاده ای و درباره زنی است که به دنبال مکانی در گذشته است؛ مکانی که در آن خاطره ای داشته است. ترجیح من این است که تا پایان امسال این فیلم را بسازم و باید در پاییز و یا زمستان آن را بسازم و اگر به هر دلیل امسال نتوانستم کار را کلید بزنم درنهایت اردیبهشت ماه هم مناسب است اما بعد از آن قطعا شرایط مناسب فیلم نخواهد بود. ایده ای برای فیلم بلند هم دارم اما اول به سراغ ساخت فیلم کوتاه خود خواهم رفت.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است