دریافت اطلاعات پیاده‌‌روی اربعین در «تهران من تابستان من»/ به استقبال فصل مدارس می‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

دریافت اطلاعات پیاده‌‌روی اربعین در «تهران من تابستان من»/ به استقبال فصل مدارس می‌رویم

برنامه «تهران من تابستان من» این روزها با حال‌وهوای اربعینی از رادیو تهران پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، شبکه رادیویی تهران هر عصرگاه با برنامه «تهران من تابستان من» مخاطبانش را بدرقه خانه‌هایشان می کند. برنامه «تهران من تابستان من»، این روزها حال و هوای دیگری دارد و در کنار اطلاع رسانی آخرین اخبار و رویدادهای پیاده روی اربعین، به‌روزترین اطلاعات مرتبط با صدور گذرنامه، حمل و نقل، اسکان و… را به سمع مخاطبان می رساند.

در رابطه با این برنامه و جزئیات آن گفتگویی با یکی از تهیه‌کنندگان برنامه و مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تهران تا کربلا

مینا نیکانیک یکی از تهیه کنندگان برنامه «تهران من تابستان من» عنوان کرد: در هر قسمت از برنامه سعی می شود هر روز با تمامی کمیته های ستاد برگزاری مراسم اربعین تماس برقرار کنیم تا مخاطبان را از جدیدترین اخبار، شرایط، امکانات و اتفاقات مطلع کنیم. گزارشگران شبکه رادیویی تهران هم در مسیر کربلا مستقر هستند تا آخرین اخبار و رویدادها را به صورت دقیق و کامل تقدیم مخاطبان کنند.

تهران در پاییز

این تهیه کننده یادآور شد: با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس، تمرکز ما در روزهای پایانی شهریور، بیشتر به این موضوع اختصاص می یابد. در این روزها با مسئولان آموزش و پرورش در ارتباط خواهیم بود، ضمن اطلاع رسانی تازه ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را از قبیل مسائل مرتبط با نوشت افزار، لباس فرم مدارس و هر آنچه که درباره بازگشایی مدارس است، در این برنامه پیگیری می کنیم و صدای مخاطبان خواهیم بود تا مشکلات و دغدغه هایشان را به گوش مسئولان آموزش و پرورش برسانیم.

او ادامه داد: شهروندان می توانند از طریق پیامک یا تماس تلفنی مشکلات و پرسش های خودشان را در زمان پخش برنامه از ساعت  ۱۶ و ۳۰ دقیقه مطرح کنند. شماره تلفن های ۲۲۶۵۲۴۶۶ و ۲۲۶۵۲۴۶۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۴ برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

تقویم تابستانه

نیکانیک در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر بخش های برنامه «تهران من تابستان من» اشاره کرد و گفت: در ابتدای برنامه یک بازی ۲۰ سوالی طراحی شده است که در تعامل با شنوندگان برگزار می شود و آنها با مشارکت در برنامه سهم قابل توجهی در تعامل با «تهران من» دارند. یکی دیگر از بخش های این برنامه «تقویم تابستانه» است که مهدی شادبهر، نویسندگی این کار را برعهده دارد، در این بخش هر آنچه را که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، مرور می کنیم.

تهیه‌کننده برنامه افزود: از ابتدای تابستان یک شخصیت طنز به نام «پروفسور بالتازار» به جمع خانواده «تهران من» اضافه شد. پروفسور به عنوان یک شخصیت انتقادی اجتماعی در برنامه حضور دارد و سعی می کند رفتارهای نادرست مردم را گوشزد کند. این شخصیت حتی مطالبه گری از مسئولان را در حوزه اجتماعی برعهده دارد. پروفسور بالتازار تاکید بر درست صحبت کردن زبان فارسی دارد و مدافع زبان فارسی است؛ شخصیت منتقدی که سعی می کند همه چیز را به سمت مثبت و منتقدانه هدایت کند.

نیکانیک تصریح کرد: در راستای شعار سال هم ما پیگیر تحقق آن هستیم. کیوان نقره کار با شرکت های دانش بنیان ارتباط می گیرد و آنها را معرفی می کند. این بخش «جناب دیجیتال» نام دارد و ما در این قسمت پیگیر مشکلات تولیدکننده ها و شرکت های دانش بنیان هستیم و شخصیت کارآفرینان در حوزه دانش بنیان را بررسی می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین «ورزشگاه تهران من» با اجرای محمد میر از دیگر بخش های این برنامه است که به تمام فعالیت های ورزشی استان تهران اختصاص یافته است و در حوزه ورزش با مسئولان گفتگو و پیگیر اخبار ورزشی می شود. علاوه بر آن، در این بخش فعالیت های خاص و عام المنفعه ای که توسط ورزشکاران انجام شده است، پوشش داده می شود.

نکات اخلاقی در زندگی شهروندی

همچنین علیرضا مبینی مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران درباره برنامه «تهران من» توضیح داد: فضای برنامه شاد و مفرح طراحی شده است و بیشتر رویکرد اجتماعی، اخلاقی و تم طنز دارد تا مردم از تلخی انتقادها ناراحت نشوند و نقدهای اجتماعی و اخلاقی را منطقی بپذیرند. ما تلاش می کنیم در کنار مخاطبان، یک سری نکات اخلاقی را در زندگی شهروندی مرور کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد و سیاست اصلی «تهران من»، تمرکز بر خانواده و نزدیکتر شدن مخاطبان به نکاتی است که به تحکیم روابط خانواده و حفظ این نهاد اجتماعی می انجامد.

عاشقانه های تهران من

مبینی با اشاره به بخش های جدید برنامه گفت: توجه به حوزه کتاب، معرفی هر روزه کتاب و پخش کتاب صوتی از بخش های تهران من است. همچنین یک بخش جدید که به تازگی به برنامه تهران من اضافه شده، بخش «عاشقانه های تهران من» است که با اجرای حجت الاسلام محمدحسن روحانی ما میزبان زوج های جوان و مجردهایی هستیم که هنوز موفق به ازدواج نشده اند. در این بخش از برنامه تلاش می شود تا مشکلات جوانان و مسائلی که پیش روی ازدواج آن‌هاست، تحلیل و بررسی شود و به بهترین شکل راهکارهای عملی در اختیار جوانان قرار گیرد.

مدیر گروه برنامه «تهران من» در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های شبکه رادیویی تهران ضمن بهبود روابط خانوادگی شهروندان، تمرکز بر تحکیم و استحکام بنیان خانواده است. در همین راستا یک بخش ویژه تدارک دیده شده است که توسط اشکان آذر ماسوله نابینا و الهه واحدی همسرشان که کم بینا هستند، تهیه و پخش می‌شود. تاکید ما در این برنامه توجه بر نهاد خانواده است. تلاش می کنیم با بهبود روابط، خانواده ها وقت بیشتری را در کنار هم سپری کنند.

عواملی که با این برنامه همکاری دارند عبارتند از لیدا عرفانیان و مینا نیکانیک تهیه کنندگان، فربد رحیمی مقدم و آوید بزرگی گویندگان.

این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۰۰ به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه از رادیو تهران پخش می شود.

مریم کریمی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است