«بالا افتادن» اولین تجربه کارگردانی من است/ ماجراهای فانتزی یک مرد و خوابش | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۰
مریم بختیاری در گفتگو با صبا:

«بالا افتادن» اولین تجربه کارگردانی من است/ ماجراهای فانتزی یک مرد و خوابش

کارگردان «بالا افتادن» که در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره روند تولید این فیلم و داستان آن توضیح داد.

«بالا افتادن»مریم بختیاری کارگردان فیلم کوتاه «بالا افتادن» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش آثار داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: تقریبا از تیرماه ۱۴۰۰ پیش تولید کار را شروع کردیم که به دلیل شیوع کرونا مجبور شدیم کمی کار را عقب بیندازیم و در نهایت روزهای پایانی شهریور و طی ۳ روز فیلمبرداری کار را انجام دادیم و در نهایت بهمن ماه نسخه نهایی کار آماده شد.

او افزود: فیلم را با هزینه شخصی خودم ساختم و باتوجه به اینکه یکی از سیاست‌های انجمن سینمای جوانان ایران حمایت از ژانرهای متفاوت بود، کار را ارایه دادم و خوشبختانه پذایرای فیلم بودند و به عنوان حامی و تهیه‌کننده در کنار من قرار گرفتند.

بختیاری با اشاره به این مطلب که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشته است، درباره فیلم خود توضیح داد: «بالا افتادن» اولین تجربه کارگردانی و بازی من بود. فیلم در ژانر فانتزی و به مدت ۱۵ دقیقه است. درباره داستان فیلم هم می‌توانم بگویم فیلم در مورد مردی است که خوابش متناسب با انتظارش پیش نمی‌رود.

این کارگردان درباره دغدغه خود از ساخت این فیلم بیان کرد: واقعیت این است که دغدغه اصلی من بحث محتوایی فیلم است که به قضیه پذیرش می‌پردازد. این که افراد زیادی هستند که از گره‌های گذشته خود عبور نمی‌کنند و نمی‌توانند از موقعیت‌های زمان حال بهره برده و تجربه‌های جدیدی داشته باشند.

«بالا افتادن»

وی درباره حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: قطعا برای هر فیلمسازی خیلی جذاب است که از طریق فیلمش با آدم‌های متفاوت ارتباط برقرار کند و بزرگترین میزبان فیلم کوتاه در کشور ما، جشنواره فیلم کوتاه تهران است که در آن مخاطبان جدی و متخصصان حضور دارند.

بختیاری درباره ساخت فیلم بلند داستانی هم بیان کرد: کلا فضای فیلم کوتاه را دوست دارم. قطعا دوست دارم در آینده فضای فیلم بلند داستانی را هم تجربه کنم که به وقت خودش به سراغش می‌روم اما مایلم پس از وارد شدن به عرصه فیلم بلند، باز هم گاهی به فضای فیلم کوتاه برگردم.

مریم بختیاری در پایان گفت: من به واسطه زیست متفاوتم تجربه متفاوتی داشتم و به دلیل همین احساس می‌کنم باید به همدیگر اجازه دهیم تا در فضای امن بتوانیم دیدگاه‌های مختلف و متفاوت را به اشتراک بگذاریم. اکران فیلم «بالا افتادن» بسیار برایم مهم است تا به واسطه آن مخاطبان از دیدگاه متفاوتی دنیای من را ببینند.

«بالا افتادن»

عوامل فیلم کوتاه «بالا افتادن» عبارتند از کارگردان: مریم بختیاری، نویسندگان: مریم بختیاری، امین چادگانی، تهیه‌کنندگان: انجمن سینمای جوانان ایران، مریم بختیاری، بازیگران: وحید راد، مریم بختیاری، نسا قمشه‌ای، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهیار صیفوری، مدیر فیلمبرداری: رضا زینعلی، طراح صحنه و لباس: حامد اصلانی، تدوین: شیدا گرجی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی اکبری، صدابردار: فرزین زند، جلوه‌های ویژه‌ بصری: محمد کشاورز، اصلاح رنگ و نور: نگین حیدری، گریمور: سوگل بهرام پور، منشی صحنه: سمانه اسکندری، عکاس: نیلوفر لقایی، امیر پیرصالحی، طراح گرافیک: معین کرمی، مجری طرح: مهرداد مهرپویان، مدیر تولید: رامین کاظمی، دستیاران فیلمبرداری: جواد نصیرپور، اردلان معتمدی، حامد سعادت جو، دستیار یک صحنه: امید مرادی، مدیر صحنه: بابک نیوشادان، دستیار لباس: شیوا غلامعلیان، دستیار صداگذار: نیلوفر خدادی، دستیار صدا: نیما خدادی.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است